jennarippens.reismee.nl

2 months + it's al worth it

Hey iedereen!

Mijn vorige blog is alweer een tijdje geleden. Ik was van plan meteen een blog te schrijven na homecoming, maar daar ben ik gewoon niet aan toe gekomen. Vandaag heb ik vrij want de leraren hebben vergaderingen vandaag, dus heb ik alle tijd om een blog te schrijven.

Laat ik beginnen met homecoming! In de middag werd ik gebracht naar Martha's huis en samen met Martha en Sara (haar buurmeisje) gingen we naar de football game. Nou vind ik football echt totaal niet interessant maar het was de homecoming game dus wilde ik wel graag. Dat betekend de laatste football game die ze thuis speelde en dus waren er heel veel mensen. Het was heel koud en toen begon het te regenen gingen we weer terug naar Sara's huis. Waar we ons klaar gingen maken voor homecoming.

Er kwamen een heleboel mensen naar Sara's huis om te eten en foto's te maken. Martha en ik bleven daar alleen eten maar daarna gingen we naar terug naar Martha's huis omdat we hadden afgesproken dat er wat meiden van cross country met hun dates naar haar huis kwamen om foto's te maken. Nadat we een heleboel foto's hadden gemaakt gingen we naar de locatie waar het feest was. Het is zeker heel anders dan de schoolfeesten in Nederland. Er was natuurlijk geen alcohol en iedereen danste heel anders. Maar het was wel super leuk en een hele ervaring.

Na homecoming bleven we slapen bij Sara met wat vriendinnen van haar. In de ochtend had haar vader een heleboel donuts gehaald voor ontbijt, lekker gezond! Valarie kwam me al vroeg halen want we gingen naar de verjaardag van Brit. Dat is de dochter van haar zus en dus mijn gast nichtje. Ze is een jaar jonger en ze heeft nog twee zussen. Een is mijn leeftijd en dus ook een senior en de andere gaat naar college. Ik heb super veel lol gehad met Brit en Jennifer en ik kan niet wachten tot we daar weer heen gaan.

Maandag was weer gewoon school en dinsdag hadden we weer een cross country meet. Ik besloot die niet te rennen want ik had erg last van mijn knie en ik wil het niet nu verpesten en dat ik dan het hele jaar niet meer kan sporten. De meet ging niet erg goed en we hadden verloren van een andere school waar de coach niet erg blij mee was. Dat merkte we de rest van de week met de training want die was niet heel prettig. Op donderdag ben ik tijdens de training heel hard door mijn enkel gegaan. We rende op een pad die vol lag met bladeren en ik kon dus niet zien waar ik mijn voeten neerzette. Ik stapte dus vol op een steen en ging super hard door mijn enkel. Moest ik dus naar het ziekenhuis helemaal foto's maken enzo. Gelukkig niet gebroken! Vrijdag ging ik niet naar school omdat ik mijn enkel moest rusten. Zaterdag vond ik het wel weer mooi geweest en met hele zware ibuprofen kon ik wel weer lopen en ging ik lekker shoppen met Martha. Martha's verjaardag was afgelopen maandag dus haar hostmom nam ons mee uit shoppen voor haar verjaardag. Was heel gezellig!

Op zondag kwam Makayla en gingen we cookies bakken omdat we op maandag tijdens Bioethics een verjaardagsfeestje hielde voor Martha. De lerares had dat allemaal geregeld omdat het moeilijk is om zo ver van huis te zijn tijdens je verjaardag. Super lief! Dat was dus erg leuk.

Dinsdag was er weer een cross country meet maar ik kon niet mee doen omdat ik een week niet mag rennen van de dokter. Dit was de laatste meet voor mij want voor die van komende week moet je 6 wedstrijden gedaan hebben en dat heb ik niet. Erg jammer dat ik dat moest missen dus. Maar ik ging wel mee om mijn team aan te moedigen. Ik reed terug met Martha en haar hostmom. Ze gingen uiteten en ik mocht ook mee.

Woensdag was er tijdens 8th period (laatste les) senior auction. Hier bij waren er een paar groepen seniors die zich aanbieden om gekocht te worden. De gene die die groept koopt mag de volgende dag alles met ze doen. Wel volgens de school regels haha. Dat was erg grappig en een iemand kocht zelf een groep voor 80 dollars.

Donderdag waren er dus een heleboel mensen raar en grappig gekleed, erg leuk om te zien. Het was ook een halve dag dat betekend dat we alle lessen hebben voor lunch en daarna mochten we naar huis. Normaal zou ik dan om 3 uur terug moeten voor training maar nu met mijn enkel hoeft dat dus niet.

Het leven hier is nu heel normaal. De periode dat alles nieuw is is nu voorbij. Wat soms wel voor heimwee momenten zorgt. Soms mis ik Nederland en mijn familie en vrienden echt heel erg. Waarschijnlijk word dat echt heel erg in de december maand maar ik ben super trots op mezelf hoe ver ik al gekomen ben. Ik merk echt dat ik als persoon al een stuk veranderd ben. Het van gastgezin wisselen was echt geen leuke periode maar ik heb het zelf opgelost! Een exchange jaar is zeker veel moeilijker dan ik dacht voor dat ik hier heen ging. Een jaar weg van je vertrouwde omgeving, familie en vrienden is zeker niet niks. Je moeten aanpassen aan een nieuwe cultuur en aan een heel nieuw gezing (in mijn geval twee keer) is moeilijk. Naar een nieuwe school gaan in een ander land met mensen die je nog nooit hebt gezien. Waar iedereen al zijn hechte vriendengroep heeft en waar jij probeert om ook vrienden te maken. Maar ik weet zeker dat het het echt allemaal waard is!

Voor de mensen die dit lezen en er ook aan zitten te denken om een exchange jaar te doen. Wees niet bang en stort je in zo'n groot avontuur. Er zijn veel moeilijke momenten maar er zijn ook super veel leuke momenten en die leuke momenten zijn zoveel meer waard.

Ook wilde ik het nog even hebben over de dingen die ik mis. Veel mensen hier vragen wat ik nou het meest mis uit Nederland. Dat is niet het eten, wat ik ook wel erg mis (pepernoten, stroopwafels, hagelslag, drop ;) etc) nee dat is mijn vrijheid. Ik mis het zo erg om gewoon de fiets, bus, trein te nemen en ergens heen gaan. Gewoon even naar de winkels, vrienden of school. Hier heb ik iemand nodig met een auto om ergens te komen. Wat soms wel moeilijke situaties met zich mee brengt. Maar daar moet ik de komende 8 maanden die ik hier nog heb maar aan wennen.

Ja nog 8 maanden hier. Dat betekent dat ik al 2 maanden hier ben. Aan de ene kant lijkt het alsof ik hier al veel langer ben maar aan de andere kant gaat het zo snel. Ik probeer echt van ieder moment te genieten want het gaat echt snel.

Ik wilde eigenlijk ook in deze blog schrijven over de verschillen tussen Amerika en Nederland maar deze blog is echt heel lang geworden dus dat houden jullie tegoed. Volgende week is het Halloween daar heb ik super veel zin in. Daar ga ik sowieso een blog over schrijven!!

Ik wilde ook nog even zeggen dat als ik de reacties lees en zie hoeveel mensen mijn blog lezen me echt motiveert om een blog te schrijven. De reacties vind ik altijd super leuk dus stop alsjeblieft niet met reageren :).

-Travel is the only thing you can buy that makes you richer-

x Jenna

Ps. Bijna iedereen die ik goed ken hier spreekt mijn naam niet meer uit op de Amerikaanse manier maar op de Nederlandse manier. Dat doen ze omdat ik het fijner vind en ze het allemaal een veel mooiere naam vinden. Super leuk!

Reacties

Reacties

Pien

Wauw Jenna klinkt echt heel leuk allemaal. En inderdaad je bent al 2 maanden daar joh, gaat echt snel! En geniet van die 8 maanden dat je daar nog bent! :)
Groetjesss xoxo

Benno, Leonie, Norah & Sonny

Leuk Jenna! En onthou: vrijheid zit niet in waar je kunt gaan, maar in wie je wilt en kunt zijn. Liefs

Debora

Hoi lieverd,
Vanavond was ik met Noud in de Deka en miste we je. Noud zei: "Ik mis Jenna. Ze is de oudste en ze helpt me altijd als mijn broers vervelend doen". We rekende af bij Melissa. Haar examens zijn goed gegaan. Leuk om weer je enthousiaste verhalen te lezen. Veel plezier met Halloween.

leigh

Je mag super trots op jezelf zijn. Geniet van alles wat mooi is en leer van alles wat minder leuk is. Blijf schrijven! !

Pap

Hoi lieverd,
Het is nu 02.00 uur op zaterdagochtend en ik ben net terug van een feest op mijn werk. Ik wilde naar bed gaan, maar eerst nog even je verhaal lezen. Ik wil alleen maar even zeggen dat ik trots op je ben en je heel erg mis. xxx

maarten

Hee jen,
het is nu 02:18 op zaterdagochtend even voor t slapen gaan je verhaal lezen. Klinkt leuk, kijk uit naar de volgende
x

Opa en oma Rippens

Hoi Jenna.

Fijn te lezen dat het goed met je gaat en je al aardig ingeburgerd bent. Al weer twee maanden in de States, wat gaat de tijd snel.,
Geniet van alle mooie momenten en wij zien uit naar je volgende blog.
Liefs van oma en opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active