jennarippens.reismee.nl

3 maanden en basketbal

Holaaaa!

Jep dat is Spaans I know. Ik leer hier niet alleen vloeiend Engels maar ik leer ook een beetje Spaans en sign language op school. Mensen hier zijn heel erg onder de indruk dat ik Nederlands, Engels en een beetje Duits, Frans, Spaans en sign language kan. Er is me ook heel vaak gevraagd of ik Engels praat thuis, ze begrijpen gewoon niet dat Nederlands voor mij is wat engels is voor hun.

Mijn laatste blog is alweer te lang geleden. 1 maand, I'm sorry guys. Ik ben hier alweer 3 maanden. Ik heb het hier gewoon zo druk en zulke lange dagen dat ik er gewoon niet aan toe kom. Maar geen excuses ik wil echt proberen om elke week of misschien om de week een blog te schrijven. Want ik heb nu geen idee wat de laatste weken allemaal gebeurd is en een van de redenen om een blog bij te houden was om later op terug te kijken.

Ik weet nog dat ik met chorus (een van mijn vakken op school, is een groot koor) naar de opera ben geweest op een universiteit op ongeveer een uur rijden. Dit was erg appart maar niet zo appart als de opera waar we heen zijn geweest met het hf (hahah room en dewi). Er waren 3 verschillende opera's achter elkaar. Tijdens de tweede heb ik lekker een dutje gedaan, ik weet niet wat het is maar als exchange student in Amerika heb ik echt chronische vermoeidheid ofzo. Toen de opera af was hadden we workshops en daar zag ik mijn nichtje hier die een uur hier vandaan woont. Wat leuk was!!

Mijn gastouders zijn een week naar Jamaica geweest en het weekend dat ze weg waren ben ik naar mijn hostnichtjes geweest. Jen de oudste gaf een verjaardagsfeestje. We gingen eerst naar een toneelstuk op hun school. Toen we thuis kwamen hebben we lekker in de hottub gezeten, daarna hebben we een film gekeken en ijstaart gegeten. De volgende dag zijn Britt en ik en haar moeder gaan wandelen ergens waar het super mooi was. Wel heel koud want het had gesneeuwd. In de avond hebben we weer lekker een film gekeken en de volgde dag gingen we weer terug naar Malone en hadden we een verjaardags lunch bij de opa en oma. Hierna ging ik weer naar huis en hebben we gewoon een rustig zondag avondje gehad.

Ook ben ik begonnen met basketball. Twee weken geleden op maandag begonnen de try outs. Ik was de enige nieuw die nog nooit gespeeld had. Na twee dagen try outs besloten ze dat ik in het team mocht en ze hebben twee andere van het team voor jongere meiden (jv) naar varsity verplaatst. Dus nu zit ik in het basketball team en dat is best wel een big deal hier. We hebben elke dag 2 uur training behalve op zondag. Ook hebben we 3 coaches/trainers die er elke training en wedstrijd alle 3 bij zijn. Ik word steeds beter en mijn shot word ook steeds beter. Het team heeft alleen allemaal verschillende plays die ze gebruiken en die weet ik allemaal nog niet. De andere meiden doen dat al sinds ze heel klein zijn dus het is wel moeilijk om allemaal bij te houden.

Afgelopen dinsdag hadden we een oefenwedstrijd. Na school gingen we eerst met het team naar pizza hut en hierna gingen we naar het huis van een van de meiden. Hier heb ik mijn telefoon in de wc laten vallen maar maak je geen zorgen mijn mooie walmart mobiel doet het nog. Hierna reden we allemaal naar school en daarna naar de school waar we de oefenwedstrijd hadden. Ik heb ongeveer 2 minuten in het veld gestaan waar in ik het nog waar maakte om te vallen ook. Lekker awkward allemaal maar de coach en het team vond dat ik het goed gedaan had.

Op donderdag hadden we in de avond ons eerste concert voor chorus. We zongen 4 liedjes en het ging goed.

Zaterdag had ik in de ochtend eerst basketbal training van 8 tot 10 daarna heb ik gedouched en daarna was ik zo moe dat ik een dutje ging doen. Dit bleek een dutje van 4 uur te worden. Ik had dat echt even nodig ik maak zulke lange dagen hier. In de avond gingen we uiteten. Vandaag (zondag) heb ik geslapen tot 10 uur en daarna maakte Valarie me wakker en vroeg of ik mee wilde om boodschappen te doen. Ik ging mee en ik heb meteen kerst cadeautjes om naar huis te sturen gekocht. Toen we thuis kwamen heb ik lekker een appeltaart gemaakt. Nu is het alweer zondag avond en we hebben net greys and anatomie gekeken. Nu schrijf ik mijn blog genietend van het nieuwe album van one direction hehe.

Sorry dat deze blog niet zo goed is. Ik wilde het even snel doen want ik ben heel moe en ik wil lekker slapen. Morgen weer school en om half 6 hebben we een afscheids diner met het cross country team en om half 7 heb ik basketbal training. Dinsdag laatste dagje school voor de thanksgiving break. En in de avond hebben we een oefenwedstrijd voor basketbal. Woensdag vertrekken we om 5 uur in de ochtend naar Virginia!! Zin in!

Ik zal proberen om mijn volgende blog wat beter te maken. Die gaat ook een stuk interessanter worden over thanksgiving enzo.

xx

Reacties

Reacties

Yoelle en Pien

hallo, je nederlands wordt er niet echt beter op he.
Een paar voorbeelden:
'Appart'
'gedouched'
'volgde dag'
'afscheids diner'

We verwachten dat jij je fouten verbeterd en dat de volgende blog grammaticaal correct is.

m.vr.gr.

Yoelle en Pien

Verder wel een leuk verhaal, we genieten in ons tussenuur!

Yoelle en Pien

Vooral dat je viel binnen 2 minuten

Yoelle en Pien

maar we zijn wel trots dat je het team hebt gehaald.

Jenna

Hahahahaha confronterend dit xd. Zal het proberen volgende keer ;). Zodat jullie niks meer kunnen vinden.

Déwi

Wauw Jen! jij maakt mijn saaie vak "Intake en Analyse" zoveel leuker! Zit ik hier hoor lachend achter me laptop om de opera, basketbal en liedjes zingen ;) XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active