jennarippens.reismee.nl

4 months!

Hey!

Vandaag is het precies 4 maanden dat ik vertrok van uit Nederland. En ook 4 maanden dat ik mijn laatste boterham met kaas heb gegeten. Het brood en de kaas hier is zeker een stuk minder lekker dan in nederland haha. Ik denk dat mijn laatste blog 2 weken geleden is en ik heb nu tijd dus vond het wel een goed idee voor weer een blog.

Wat ik een week geleden heb gedaan kan ik me niet erg goed meer herrinneren. Ik weet dat ik een basketball wedstrijd had op dinsdag en een op vrijdag en dat we die hebben gewonnen maar met hoeveel weet ik al niet eens meer.

Vorig weekend had ik op vrijdag dus een basketball game. Op vrijdag spelen we altijd thuis en dan doen we voor de game altijd een team dinner. Deze vrijdag was het bij Meghan en na de game gingen we allemaal terug naar haar huis voor een sleepover en we deden secret santa. Iedereen had een lootje getrokken en voor die persoon wat gekocht. Een beetje als suprises dus. Toen ze die lootjes hadden getrokken was ik er niet bij en toen ik dat vroeg zeiden ze dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Om toch wat te brengen had ik de avond daarvoor een appeltaart gebakken. En iedereen vond de appeltaart erg lekker, wel allemaal erg verrast (geen idee of dit woord goed gespeld is???) dat de taart zo anders was dan een amerikaanse appeltaart. Nadat de mensen die meteen naar Meghans huis gingen gedouched hadden en de andere mensen van thuis kwamen gingen we de cadeautjes doen. Iedereen wilde eerst mijn cadeau geven. Ik helemaal verbaasd want dat had ik niet verwacht. Ze hadden met het hele team cadeautjes voor mij gekocht. Een basketbal met iedereen zijn naam erop, een zelfgemaakte deken met een basketbal print en mijn naam erop, een husky knuffel (school logo), ornaments voor in de kerst boom met malone erop, sour patch kids (snoep) en cheesitz (kleine kaas crackertjes). Super leuk!! Daarna hebben we nog een erg leuke avond gehad maar we gingen niet te laat slapen omdat we de volgende dag om 8 uur in de ochtend weer training hadden.

Na de training de volgende dag gingen we weer terug naar Meghans huis voor ontbijt en daarna werd ik opgehaald. Valarie moest nog even 'snel' naar haar kantoor, dat bleek 2 uur te worden dus ik ben gewoon in slaap gevallen in de stoel. Daarna moest ik nog even naar walmart voor een cadeautje dat ik in het pakket doe voor mijn familie. Toen we daar klaar mee waren gingen we naar huis en heb ik een dutje van 4 uur gedaan. Het leven hier is zo druk dat ik dat echt heel erg nodig had.

Zondag ochtend moesten we er vroeg uit om dat we naar Albany gingen. Ik mocht een vriendin meenemen dus Martha ging mee. We haalde haar om 7 uur in de ochtend op... We gingen naar Albany omdat Ray en Valarie op maandag allebei een afspraak hadden bij het ziekenhuis dus vonden ze het een leuk idee om daar zondag al heen te gaan en in een hotel te slapen zodat we nog kerst cadeautjes konden kopen. Toen we aankwamen in Albany gingen we eerst naar het hotel, Martha en ik dachten dat we onze eigen kamer hadden maar dat was dus niet zo. Daarna gingen we naar de mall en Martha en ik gingen samen shoppen. Dat was super leuk ook hebben we onze wenkbrauwen laten doen en SURPRISE ik heb een piercing laten zetten. Nee schrik niet het is in mijn oor. Maar het is een helix. Niet erg slim want je moet het er uit halen voor basketball en je kan het er eigenlijk nog niet uithalen maarjaa yolo...

Als avond eten gingen we eten bij de Mexicaan. Ik had nog nooit bij een mexicaans restaurant gegeten dus dat was wel leuk en Martha was natuurlijk super blij. Eind stand van de dag shoppen is super veel kerst cadeautjes, wat kleine dingetjes voor mezelf, een piercing en een paar nieuwe allstars!! Mijn moeder heeft me nu een verbod gegeven op het kopen van nieuwe allstars want tijdens black friday had ik ook al een nieuw paar gekocht. Nu ik erover nadenk heb ik al 5 paar nieuwe schoenen gekocht sinds ik hier ben maarjaa sorry not sorry.

Toen we terug kwamen in het hotel gingen Ray en Valarie meteen slapen maar Martha en ik waren natuurlijk nog totaal niet moe om 9 uur maar we wilde ze ook niet wakker houden dus besloten we om in onze pyjama in de lobby te chillen. Daar hebben we ons heel goed vermaakt en om 11 uur gingen wij ook maar slapen.

In de ochtend moesten Ray en Valarie dus naar het ziekenhuis maar martha en ik bleven in het hotel. Daar hebben we lekker uitgeslapen en daarna ontbeten. Om 11 uur kwam Ray ons halen want hij was klaar met zijn afspraken. We hebben in het ziekenhuis gewacht op Valarie en daarna geluncht. Martha en ik hadden sushi!! Voor de eerste keer in meer dan 4 maanden, oh wat mis ik sushi. Daarna gingen we weer opweg naar huis. Toen we na 4 uur thuis kwamen hebben we eerst avond gegeten bij de opa en oma en daarna brachten we Martha naar huis. Toen we Martha's spullen naar binnen brachten was de hond nog in de auto en die heeft dus op een of andere manier de auto op slot gedaan dus we konden er niet meer in.. Martha's hostdad heeft ons toen naar huis gebracht.

Dinsdag moest ik weer gewoon naar school en we hadden ook een basketbal wedstrijd. Als we een wedstrijd hebben in een andere school gaan we voor dat de bus komt altijd eten bij jrecks. Dat is een soort subway maar dan veel chiller. We hebben de wedstrijd gewonnen maar ik heb niet gespeeld. Op donderdag hadden we weer een wedstrijd die we moesten inhalen omdat we er een hadden gemist door de dagen vrij door de sneeuw. Deze wedstrijd hebben we met maar 1 punt gewonnen en de coach was erg boos dus dat was niet erg geslaagd. Gelukkig wel gewonnen.

Op dinsdag toen ik thuis kwam was er trouwens een pakketje voor mij. Opgestuurd door Déwi, super lief!!!!!! Er zaten super veel sinterklaas cadeautjes in, echt een super verrassing. Nog een keer bedankt!

Gister hadden we weer een home game. Na school gingen we naar Denelle's huis voor dinner. Daar hebben we lekker gegeten en daarna in de kelder gechilled. Ze hadden een super schattige kitten. Om ongeveer 4 uur gingen we weer naar school. Voor dat wij spelen speelt het jv team altijd. Dat is het team met jongere mensen. Wij kijken altijd en dat is altijd super leuk. De school waar we tegen speelde was niet erg goed dus het was bijna zeker dat ik ook zou spelen. Dat betekende dus dat ik mijn piercing eruit moest halen wat ik best wel eng vond maar met hulp van mijn teamgenoten kon ik hem er weer in krijgen. Ik werd er in gezet in de tweede helft van de game. En guess what!!!! Ik heb gescoord!!!!! Het hele team en de tribune werd helemaal gek toen ik scoorde, echt super leuk!! Eerste keer in mijn leven dat ik gescoord heb in een basketball game. Ray vertelde me ook dat er een vader van een meisje uit het jv team was en toen ik scoorde stond ie op en zei 'nu kan ik naar huis, ik wilde alleen Jenna zien scoren'. Daarna gingen we naar huis en snel slapen.

Vandaag had ik weer training in 8 uur in de ochtend. De training ging goed! Op het einde zei de coach dat we 4x 16 moesten doen. Dat zijn super veel sprints! Normaal doen we 2x 16 en dan gaan we al allemaal dood. Wij waren dus ook echt helemaal geschokt. De coach verdween even en daarna kwam ze terug met donuts van dunkin donuts. Verrassing yay haha!! Super leuk. Na de training heb ik nog mijn laatste kerst cadeautjes gekocht. Al ben ik er net achter gekomen dat ik nog iemand vergeten ben dus dat moet ik nog even uitzoeken. Ook kan ik mijn pakketjes voor nederland pas maandag opsturen en donderdag is kerst oeepsss.

Toen we thuis kwamen heb ik mijn kamer opgeruimd en al mijn kerst cadeautjes ingepakt en onder de kerstboom gelegd. Daarna heb ik lekker een lang dutje gedaan tot het avond eten. En nu ben ik mijn blog aan het typen.. Obviously... Morgen komt Monica (valaries dochter) thuis voor kerst en ze slaapt waarschijnlijk in het andere bed in mijn kamer dus daarom moest ik het vandaag even opruimen. Deanna komt volgens mij op woensdag thuis. En Ray's andere zoon matthew komt ook en die heb ik nog nooit ontmoet.

Mijn volgende blog gaat waarschijnlijk over kerst zijn. Ik moet maandag en dinsdag nog naar school maar dan op woensdag heb ik ook eindelijk vakantie. Maar vergis je niet basketbal gaat gewoon door, om eerlijk te zijn ben ik best wel verbaasd dat we geen training hebben met kerst.. Ik ben wel een beetje verdrietig en een beetje heimwee naar mijn familie zo rond de kerstdagen maarja. Ik ga het lekkere eten van mijn oma zeker missen. Maar het is ook super leuk dat ik een typische amerikaanse kerst kan mee maken. En geloof me, amerika gaat helemaal los met kerst. De school is helemaal versierd, mensen dragen lelijke kerst truien en tussen elke les door word er kerst muziek gespeeld door de speakers. Ook zijn er alleen maar kerst films op de tv, al heb ik totaal geen tijd om die te kijken door basketbal en school werk. Ik doe het nu niet suer goed op school omdat ik het super druk heb met basketbal. Het is zoveel drukker dan toen ik cross country deed want die training was elke dag meteen na school en dus elke dag af rond 5 uur. En ook geen training om zaterdag. Maarja basketbal is een stuk leuker.

Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen!

Jenna

Reacties

Reacties

Debora

Hoi meisje, net thuis van een feestje wn wilde naar bed gaan toen ik je blog zag. Weer leuk om te lezen. Van de hond in de auto wist ik niet. Wat een toestand. Zat de hond nog steeds in de auto toen jullie naar huis werden gebracht?? Zullen we morgen skypen? Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active