jennarippens.reismee.nl

Nyc

Nyc oriëntatie

Dag 1: vertrek

Woensdag 20 augustus was het zover. Eindelijk na een jaar van voorbereidingen vertrok ik voor 10 maanden. Om half 5 ging de wekker en om daadwerkelijk op precies die zelfde tijd op te staan is een beetje te veel gevraagd. Dus ik stond om kwart voor 5 op. Goed op tijd (wat erg ongebruikelijk is bij de familie Rippens) vertrokken we na eerst mijn oma op te halen. Genietend van mijn laatste bruine boterham met kaas reden we naar Schiphol.

Toen we daar aankwamen zagen we al snel een groep met andere studenten staan. In totaal 8 meisjes en 2 jongens, gezellig klein groepje dus. We kregen wat papieren en we kregen allemaal een buddy aangewezen. En daarna was het tijd om in te checken en daarna om afscheid te nemen. Ik had gedacht dat afscheid nemen echt super moeilijk zou zijn en dat ik niets anders kon doen dan huilen maar dat was dus echt niet zo. Dit komt denk ik omdat ik het nog helemaal niet besef. Na een paar knuffels was het afscheid voorbij en liepen we met de groep naar de gate.

De vliegreis ging goed en het feit dat ik lekker allemaal films kon kijken op het schermpje op de stoel voor mij was erg leuk. Ook zat ik naast 2 andere studenten en voor mij zaten er nog 3 dus dat was ook leuk. Dit was ook de eerste keer dat ik eten in een vliegtuig kreeg en ik moet je zeggen dat dat net zo vies was als ik had verwacht. Maar toch maar wat van gegeten want ik had super veel honger. Ik heb ook nog even heerlijk met mijn mond wijd open liggen slapen wat er erg charmant heeft uit moeten zien.

Toen we aankwamen in Newark heb ik mijn eerste dollars uitgegeven aan een flesje water. De vrouw achter de kassa vroeg nog iets aan me wat ze 4 keer heeft moeten herhalen want ik verstond er niks van…

Na een tijdje wachten op de bus reden we naar het hotel wat erg leuk was want ik zag voor de eerste keer Amerika in het echt. Het feit dat we heel erg verkeerd reden en er iets langer over deden vond ik dus ook niet erg.

In het hotel heb ik lekker gedoucht en daarna gingen we pizza eten in het hotel met de groep.

Dag 2: Nyc

We werden alle 4 wakker om 5 uur en we waren ook echt klaar wakker. Denk door het tijdsverschil. Ik deelde de kamer trouwens met Lynn, Charlotte en Jeltje. Na het ontbijt gingen we eindelijk de stad in. We begonnen met een toer door central park wat echt mooi was. Daarna gingen we naar de apple store, brooklyn bridge, daarna gingen we shoppen maar ik weet niet meer hoe die straat heet. Hierna gingen we naar times square waar we eerst gingen eten in het hardrock cafe en daarna hadden we vrije tijd. Times square was echt super vet maar wel heel druk.

Dag 3: Nyc

Ik kan me trouwens echt heel slecht herinneren wat we dag 2 van nyc hebben gedaan dus waarschijnlijk is het niet zo’n leuk verhaal.

Dag 3 hadden we echt een hele grappige tour guide. Hij had grappige kleren aan en een snor die aan de uiteinde in puntjes gekruld waren. Deze dag gingen we een uur later weg maar dat maakte niet echt uit want ik was alsnog vroeg wakker. We waren dan ook als eerste van de groep aan het ontbijt. Wat trouwens veel lekkerder was dan de dag daarvoor want deze keer hadden we de bagels in de toaster gedaan.

De eerste stop was de 9/11 memorial, dat was erg indrukwekkend. Daarna gingen we met de boot naar het vrijheidsbeeld en je kon heel mooi de skyline zien. Daarna gingen we lunchen bij het wtc waar ik een super lekkere bagel met gerookte zalm had. Hierna gingen we naar de metro waarmee we naar coney island gingen. De reis was best grappig want joep en lynn probeerde propjes te gooien in de open mond van een slapende Chinese vrouw. Coney island was ook echt heel vet. Ik ben samen met Dayenne in de oudste achtbaan geweest die helemaal was gemaakt van hout dus echt heel erg wiebelde. De karretjes waren niet echt gemaakt voor lange mensen want ik kon er nauwelijks inzitten. Daarna gingen we in een andere achtbaan die echt super eng was. Hij ging eerst helemaal verticaal omhoog en daarna verticaal omlaag. En nog een paar keer over de kop. Deze achtbaan was weer gemaakt voor amerikanen want de gordels waren veelste breed.

We gingen ergens hele lekker pizza eten. Echt niet normaal hoe groot die waren. Na een stuk had ik genoeg. De laatste stop van de dag was de top of the rock waar we echt een super mooi uitzicht hadden over nyc.

Terug in het hotel gingen we nog even met de groep praten over hoe de dingen de volgende dag zouden gaan en daarna ging iedereen naar zijn kamer en daarna lekker slapen.

ik ben nu bij de opa en oma want daar hebben ze internet maar niet heel goed. Het is heel leuk hier. Ik weet niet wanneer ik mijn volgende blog post maar die gaat over de eerste week.

Reacties

Reacties

Noud en Debora

We hebben net samen je blog gelezen. Erg leuk om te lezen. Noud vindt het wel erg zonde dat je pizza hebt laten liggen. We kijken uit naar je tweede blog en naar de foto's. Dag lieverd. Kus van Noud en mama

Noud

iiiiiiiiiiiikkkkkkk hhhhhhhhhoooooouuuuuu vvvvvvaaaannnnn jjjjjjjooooooouuuuuuu

Je lekkere broer

Toch mis ik je een klein beetje, heb net zelfs je naam om een banaan geschreven. zit nu opgescheept met die koters...

Jenna rippens

Hahaha haha maarten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active