jennarippens.reismee.nl

Christmas, New years and almost 5 months away from home

Hey!

Weer een tijdje geleden dat ik een blog heb gepost. Was van plan om een nieuwe blog te maken in het weekend na kerst maar dat is dus niet gelukt.. Waarschuwing: deze blog is super lang.

Als het goed is eindigde mijn laatste blog bij het weekend voor kerst. Op maandag en dinsdag zouden we gewoon nog school hebben en op woensdag zou mijn vakantie beginnen. Dat is toch anders geworden. Op maandag ging ik gewoon naar school ondanks dat ik me ziek voelde ik voelde me toch wel echt niet goed dus ging ik naar de nurse. Ik ging daar heen omdat ik dacht dat ze me wel wat medicijnen kon geven maar dat doen ze dus niet. Ik wilde eigenlijk helemaal niet naar huis omdat ik die avond een basketbal wedstrijd had maar de nurse vond dat ik niet daar heen kon gaan. Ze belde Valarie en toen moest ik op een bed liggen tot dat ze kwam. Er waren een heleboel andere mensen die ook in de bedden lagen die ziek waren. Lag ik daar dus lekker tussen de kotsende mensen, gezellig. Ik werd opgehaald door Monica die de dag daarvoor thuis was gekomen.

Toen ik op dinsdag wakker werd voelde ik me al een heel stuk beter en was ik ook weer klaar om naar school te gaan. Maar toen ik op mijn mobiel keek bleken we een snowday (vrij van school) te hebben door de freezing rain. Totaal niet verwacht maar echt lekker. Mijn vakantie begon dus eerder dan ik had verwacht.

Woensdag was christmas eve maar ik kan me niet echt meer herinneren wat ik herinneren wat ik heb gedaan. OH WACHT. Het schiet me na 5 minuten nadenken toch nog binnen.. Ik ben naar een bruiloft geweest. De beste vriendin van Valarie ging trouwen. We gingen daar heen met Ray, Valarie, Monica (valaries dochter), Matthew, Micheal en Christine (ray’s kinderen). Dat was erg gezellig maar ZO anders dan in Nederland. Ze deden het gewoon in hun huis die super klein was en ze hadden zelf gekookt. Ik dacht natuurlijk dat je super netjes daar heen ging dus ik helemaal netjes blijkt dat andere gewoon spijkerbroeken en truien dragen.. Na de bruiloft ben ik met Ray en valaries vader naar Montreal gegaan om Deanna op te halen van het vliegveld. Helemaal niks van canada gezien omdat het donker was. Balen. Toen we thuis kwamen ging ik vroeg slapen want de volgende dag was het KERST.

Op donderdag werd ik om 8 uur wakker gemaakt want we gingen ontbijten. De opa en oma waren er ook en na het ontbijt deden we eerst de stockings. Daar zaten dingen in als chocola enzo. Daarna deden we alle cadeautjes van en voor valarie. Ik heb leuke dingen gehad. Daarna ging ik me omkleden en toen kwamen ging ik met Deanna en Monica naar hun vader om kerst te vieren. Hun vader is weer getrouwd met een vrouw uit mexico. En dat is de moeder van een meisje waar ik vrienden mee ben op school dus dat was leuk. Zei hebben een winkel waar je je eigen t-shirt design kan uitkiezen en dan maken ze het. Ik had totaal niet verwacht dat ik een cadeau zou krijgen maar ik had dus een t-shirt gekregen en ik kon zelf verzinnen wat ik wilde. Is echt super leuk geworden. Toen we thuis kwamen rond 3 uur waren brit, jen, hilary en hun ouders er ook. En hebben we gezellig geskyped met mijn familie. Het internet is niet echt goed dus het was niet echt goede verbinding maarja. Daarna kregen we ook alle cadeautjes van grandma. Echt niet normaal hoeveel echt bizar. Daarna gingen we eten en na het eten gingen brit, jen en hilary weer weg. Daarna ging ik vroeg slapen want ik was heel moe.

Op vrijdag moest ik om 10 uur bij de high school gym zijn want we hadden een wedstrijd. Eerst moesten we daar een half uurtje schieten en daarna gingen we met de bus naar de school waar de wedstrijd was. Ik reed terug met Erin en we gingen nog met haar familie uiteten. Na het eten gingen we een citroen eten en terwijl we dat deden maakte haar moeder foto’s. Die foto’s zijn niet heel aantrekkelijk. Ze wilde me eigenlijk helemaal naar huis brengen maar matthew en deanna waren net in het dorp en ik vond het wel leuk om met hun mee te gaan dus zette ze me af bij de pricechopper (supermarkt). We gingen eerst naar mcdonalds om hallo te zeggen tegen michael die daar werkt. Daarna gingen we naar wallmart om een film en snacks te kopen. In walmart hebben een soort van scootmobiles voor oude of dikke mensen die niet kunnen lopen. Ik kon het natuurlijk niet laten om die niet even uit te proberen. Toen we thuis kwamen hebben we film gekeken maar die heb ik niet afgekeken want ik was heel moe.

Op zaterdag hadden we weer een wedstrijd op dezelfde school maar dan gelukkig om 1 uur bij de high school. Na de wedstrijd reed ik weer terug met Erin. Toen ik thuis kwam moest ik heel snel douchen want we gingen uiteten. Het was een mexicaans restaurant en het was erg lekker. Toen iedereen had besteld zei matthew dat hij voor het eten ging betalen. Vet aardig!

Ik kan me echt totaal niet meer herinneren wat ik die zondag heb gedaan. En aandag kan ik me alleen nog herinneren dat ik training had.

Op dinsdag had ik weer training en rond 4 uur haalde de opa en oma me op om naar canton te gaan voor Hilary’s verjaardags diner. Nou toen ben ik daar dus gewoon ongepland voor 3 dagen gebleven zonder kleren enzo. Ik heb gewoon kleren van hun geleend en een tandenborstel van ze gekregen. Ik vind het echt super leuk om daar te zijn. Ik ben goede vriendinnen met brit geworden en ik kan ook erg goed overweg met jen en hilary. Op woensdag gingen we wat boodschappen doen en we hebben films gekeken en op de playstation gespeeld. Op donderdag was er een dikke sneeuwstorm dus brit en ik gingen naar buiten om een sneeuwpop te maken. Daarna gingen we lekker in de hottub. Toen had ik het geweldige idee om naar buiten te rennen in onze bikini’s en weer terug. Brit nam het serieus dus toen deden we het ook echt. Dat was zoooo koud. Die donderdag was het nieuwjaar en ik ging met Hilary en deana (moeder) naar een feestje van vrienden van hun. Dat was wel gezellig maar ook zo anders.

Hier in Amerika is oud en nieuw echt super saai. Geen vuurwerk, oliebollen, uitgaan en het gezellige hoe we het in nederland hebben is er ook niet echt bij. Mijn gastouders lagen zoals altijd al om 9 uur in bed en heel veel andere mensen gaan gewoon voor 12 uur naar bed. Die dag had ik dus ook wel een beetje last van heimwee.

Op vrijdag gingen Brit en ik naar de universiteit in canton want daar was een goede heuvel om van af te sleeen. Daar hebben we erg veel plezier mee gehad maar het was wel vermoeiend om elke keer die heuvel op te lopen dus na een half uur waren we helemaal uitgeput. Hilary en Jen kwamen ons weer ophalen met warme chocomel van dunkin donuts, erg fijn want we hadden het super koud. Daarna bracht hilary brit en ik naar malone. Op vrijdag bleef brit dus bij mij slapen. En zaterdag vierde haar vader zijn 50e verjaardag in een bar in malone. En Brit Jen en ik konden daar niet heen om dat we nog te jong waren. Dus wij moesten oppassen op Eathan en Logan die ook familie zijn. Dat was erg leuk.

Zondag ochtend gingen ze allemaal weer weg. En had ik de dag om weer bij te komen en voor te bereiden voor school de volgende dag. Lekker de hele dag gooische vrouwen gekeken op de usb stick die ik van dewi heb gehad. Ben er nu best verslaafd aan waar Dewi erg blij mee is omdat we nu gooische vrouwen marathons kunnen doen als ik terug ben haha. Ook heb ik een telefoon kaart gekocht waar mee ik naar het buitenland kan bellen dus kan ik eindelijk naar nederland bellen. Normaal is het al super zwaar om voor school om 6:45 op te staan. Maar de dag na de vakantie was dat nog 5x zwaarder.

Op maandag had ik pas om 7 uur in de avond training en ging ik daarvoor naar huis dus had ik lekker de tijd om naar huis te bellen. Eerst lekker met maarten gebeld toen met noud, oma en papa en mama. De rest van de week is er niet veel bijzonders gebeurd het waren gewone schooldagen. Gister hadden we een basketbal wedstrijd tegen Canton dus kwamen Brit en haar moeder kijken wat erg leuk was. Vandaag had ik in de ochtend training en de rest van de dag en morgen heb ik lekker niks. Ik heb echt tijd nodig om uit te rusten want ik ben de hele tijd super moe van alle lange en drukke dagen.

Ik moet echt beter mijn blog bij houden want ik heb het gevoel dat dit niet echt goed geschreven is. Dus dat moet ik echt beter gaan doen. Ook wil ik nog een blog schrijven over hoe een normale schooldag voor mij eruit ziet en ik moet nog de foto’s van kerst op mijn blog en facebook zetten. Maar dat ga ik nu niet doen want ik heb een dutje nodig haha. Ik ben ondertussen al bijna 5 maanden hier dus dat betekent dat ik bijna op de helft zit. Ondanks dat ik nog steeds soms heimwee heb en naar thuis verlang weet ik niet of ik daar nu blij of verdrietig om moet zijn.

Groetjes van uit het koude New York (het is nu -30)!

Reacties

Reacties

Debora

Hoi meissie, wat leuk weer om te lezen!
Snel weer even bellen deze week. Je 1000 minuten zijn vast nog niet op.
Hou van je!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active