jennarippens.reismee.nl

I'm still alive

Woooow dat is lang geleden. Om eerlijk te zijn is de rede dat ik geen blog heb geschreven niet het gebrek aan tijd. In januari en begin februari heb ik heel veel heimwee gehad en ben ik ook een paar keer ziek geweest. Ik heb een paar keer jankend met mijn ouders gebeld en ik was ik er wel helemaal klaar mee. Maar ze herinnerde me eraan dat januari en februari nou eenmaal deprimerende maanden zijn en dat het niet altijd leuk kan zijn. En ik wil alle experiences die er nog aankomen niet missen. Ik wilde dus niet een super gedeprimeerde blog gaan schrijven want dat is natuurlijk totaal niet leuk voor jullie.

De laatste maand was vol met basketball en natuurlijk heeeel veel sneeuw en kou. Ik heb een slaapfeestje gehad, gelogeerd bij een meisje van het basketbal team, naar een ice castel geweest (er was ook vuurwerk!), mijn hostparents getrakteerd op american snyper en heeel veel basketbal wedstrijden en training.

American sniper was de eerste film die ik in de bios hier in america heb kunnen zien. De eerste bioscoop is een uur rijden dus je gaat niet zomaar even heen. Was wel heel benieuwd naar die film omdat het zo groot in het nieuws was hier. Goede film vond ik! Wel jammer dat de bios zo ver is want ik wilde graag de derde hungergames film zien maar al mijn vrienden hadden het al gezien dus ik had niemand om met me te gaan.

Ik ben ook met mijn hostparents naar het ice castel in lake placid geweest. Lake placid is een stadje waar ooit de olympische winterspelen zijn gehouden. Die avond was er ook allemaal vuurwerk. Erg leuk haha dat was voor mij mijn vuurwerk voor oud en nieuw. Daarna nog uit eten geweest bij pizza hut.

Deze week hadden we winterbreak dus dat betekent een week vakantie. Op vrijdag avond was ik uitgenodigd om te gaan bowlen maar niemand wilde me brengen dus ik kon helaas niet gaan. Wel kwam Brit gezellig dus ik was niet meer eenzaam yay! Ik wilde al heel lang wat foto’s in de sneeuw nemen om jullie te laten zien hoe veel er ligt dus hebben we dat gedaan. Erg veel lol gehad. Daarna hebben we de sneeuwschoenen gepakt en stapten we vanuit de achtertuin zo het bos in. Het is natuurlijk erg moeilijk om in sneeuw te lopen van een halve meter en met sneeuwschoenen ging dat wat makkelijker. Maar ik ben natuurlijk super onhandig dus ik val natuurlijk een paar keer. Eerste twee keer kwam ik redelijk soepel weer omhoog. Maar de derde keer viel ik zulke diepe sneeuw dat ik echt niet meer overeind kwam. Na ongeveer 10 minuten proberen met brit die me niet helpt maar uitlacht besloot ik gewoon maar om te gaan liggen want het was wel comfortable. Ik zo tegen brit: ‘I will just die here, you can leave me now’. Na nog eens 10 minuten gelach besloot ze me eindelijk te helpen en toen ging het redelijk soepel. Toen ging brit maar voor op en gingen we weer naar huis. Uiteindelijk zijn we nog niet 100 meter ver gegaan…..

Op zondag werd ik laat wakker en brit was al weg. Ze was opgehaald door haar ouders om haar oma op te zoeken die dicht bij Malone woont. In de avond kwamen ze allemaal weer terug voor een turkey dinner. Eigenlijk zou brit hier nog blijven tot dinsdag maar toen kreeg ik de keus of hier nog twee dagen of mee naar canton. Ik koos natuurlijk Canton want daar is het veel leuker en hier in huis is helemaal niks te doen.

Het was een erg leuke week. Ik ben super goede vrienden met brit en jen geworden (mijn nichtjes hier). Op maandag hebben we gewoon gechillt en een film gekeken die brit voor school moest kijken. Op dinsdag zijn we eerst naar hun school geweest om het decor te maken voor hun musical. Daarna zijn we gaan schaatsen met jen, brit en tucker (een vriend van brit). Dat was erg leuk en ik ben mijn schaats skills nog niet verloren. Toen zijn we naar huis gegaan en daarna gingen we met diane (hun moeder) naar de gym gegaan. Toen heb ik gewoon even uit het niks 3 miles (5km) gerend, ik was erg verrasd. En mijn lichaam ook want de volgende twee dagen kon ik nauwelijks lopen. Ik kan me niet echt herrineren wat we op woensdag en donderdag hebben gedaan.

Op vrijdag gingen we dan eindelijk snowmobiling. Ik wilde dat al zoooo lang. Zei hebben er vier en ik ging achterop bij Diane. We hebben niet echt een lange rit gemaakt we gingen naar het super grote veld van hun buren. Terwijl we aan het wachten waren nam Joe mij mee voor een ritje. En hij ging zo snel he omg ik viel er bijna van af. Maar dat was super leuk. Na een tijdje mocht ik zelf rijden en het was ZO vet. Heb ongeveer 45 minuten lekker zelf rond gescheurd. Op de terug weg nog bijna tegen een muur gereden maar niemand zag dat hahaha GELUKKIG. Alle foto’s staan op mijn facebook.

Ook hebben we die dag met Hilary en mijn familie geskyped. Hilary is hun oudste dochter dus ook mijn host nichtje. Ze studeert voor eens semester in Barcelona en dit weekend bezocht ze mijn familie. Super leuk. Ze hebben daar ook een hottub dus daar hebben we ook lekker veel ingezeten..

Met basketball hebben we de senior game al gehad. Dat is de laatste home game en dus ook de laatste home game voor de seniors ever. Ze hadden allemaal een leuk praatje over ons gehouden en we kregen een shirt en cadeautjes van de jongere mensen in het team. Vee vertelde wat over mij en op het einde zei ze: Veel geluk. We zullen je missen stomme trut. Super grappig. Morgen is de eerste play off game.

Het basketball seizoen is dus bijna af en ik was dus al een keuze aan het maken over de volgende sport die ik ga doen. Ik was aan het denken tussen softball of outdoor track (atheletiek). Ik denk dat ik de keuze heb gemaakt en ik wil outdoor track gaan doen 1. omdat er een paar super leuke mensen in het team zitten 2. omdat ik echt wat moet afvallen voor de zomer want JEZUS ik voel me een dikkie. Met cross country was ik afgevallen dus dat moet nu weer gaan gebeuren. Ik moet er natuurlijk wel een beetje in shape uitzien op alle foto’s die jullie gaan zien van de AWESOME trip die ik met mijn lieve familie ga maken.

Ze komen hier in de avond van juli 3 en dan blijven ze drie dagen. Ik weet al dat ik ze mee wil nemen eten bij bokies (super amerikaans restaurant) en ik heb al aan ms Pelkey (directeur) gevraagd of het okay is dat ik ze de school laat zien en hij zei ofcourse. Dus (papa, mama, maarten, thijs, noud) JULLIE KUNNEN WAARSCHIJNLIJK IN DE SCHOOL. Dan geef ik natuurlijk een mooie rondleiding. Ook hoop ik dat er een mooi feestje is waar ik maarten mee naartoe kan nemen zodat ik gezellig mijn vrienden en class mates kan ontmoeten. Ook hebben we een graduation party voor mij hier in het huis.

Daarna gaan we voor 3 dagen naar new york city. En dan vliegen we naar denver waar we een grote camper hebben waarmee we gaan rondreizen. We gaan naar super veel national parks en naar san fransisco, LA, las vegas. SUPER VEEL ZIN IN.

Wat super raar is dat ik me nu al moet bezig houden met wat ik na dit avontuur ga doen. Inschrijven voor 5 vwo op het hf, zoeken voor werk, inschrijven voor de handbal. Dat soort dingen.

Maarja deze blog is nu wel lang genoeg. Sorry dat het zo lang duurde voordat deze blog kwam maar ik had het gewoon super moeilijk. En sorry echt sorry voor het slechte nederlands. Ik praat nu al 6 maanden engels dus hoop dat jullie het begrijpen. Ooit was ik goed in nederlands geloof me. Voor dat ik hier kwam had ik veel zin in de extreme winter maar nu ben ik er wel echt heel erg klaar mee. Mag wel weer lekker worden maar dat duurt nog wel twee maanden pff.

Jenna

Reacties

Reacties

tante Anja

Wellicht ben ik de eerste die je nieuwe blog gelezen heeft vandaag. (zelfde timezone!) Wat jammer dat je een tijd niet zo lekker in je vel zat. En wellicht af en toe nog steeds even niet. Maar je bent een doorzetter! Je zit nog steeds in upstate New York in de sneeuw. :-)

De winter duurt daar lang. Ik herinner me nog sneeuwbuien in april. Maar de zon wordt steeds sterker. En je hebt vast vaak felblauwe luchten. Geniet daarvan: in Holland zijn de luchten vaak grijs. Uit de wind kun je vast al lekker genieten van het 'wintersport' zonnetje!

Succes op school. Kijk al vast uit naar je prom dress... Anthe weet al wat ze wil hoor! ;-)

Liefs van je nichten, je oom en tante Anja
* Anthe en je oom zijn nu in Oklahoma (ook koud)

lea

hoi Jenna. ben blij dat het weer wat beter met je gaat!! had het al va je moeder gehoord dat je heimwee had gehad. maar gelukkig gaat het u weer wat beter. ook komt bijna het mooie weer weer en dan nog ee paar maandjes voordat jullie heerlijk op vakantie gaan. geniet nog een beetje en succes de laatste maandjes. groetjes

Marja hopman

Fantastisch om op deze manier wat van je avontuur mee te kunnen genieten
Wij vinden je superstoer ! Logisch dat er af en toe wat mindere dagen zijn . Goed dat je dat ook benoemt hoor
Dit is een ervaring waar je je hele leven met veel plezier aan terug zult denken en de donkere dagen ven je dan ws alweer vergeten
Gaaf dat je ouders en broertjes je komen halen en dan zo n enorme leuke trip in het vooruitzicht! Superleuk zeg !
Veel Plezier met alles en iedereen. Wanneer ben je dan weer terug in Nederland ?
5 vwo ? Poeh dat zal wel even wennen zijn dan ! Maar daar hoef je je nu nog niet mee bezig te houden tenslotte
Ondanks alle sneeuw toch nog wel zin in een wintersport vakantie ? ????
Groetjes van ons allemaal en veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active