jennarippens.reismee.nl

Week 2 + eerste schooldagen!

Waarschuwing: dit is weer een hele lange blog ;).

Vrijdag 29 augustus

Deze dag heb ik bijna de hele dag een beetje tv gekeken en gelezen. Toen iedereen thuis was ging ik in het zwembad. Na het avond eten wat typisch amerikaans was, pizza en mac & cheese gingen we naar de drive in bioscoop. We hadden thuis popcorn gemaakt en flesjes water mee genomen. Er draaide 2 films, de giver en nog een andere die ik niet meer weet want die hebben we niet meer gekeken omdat we het heel koud hadden. De Giver was echt een super goeie film. Op de terug weg gingen we nog langs de mac om drinken te halen. Dat doen ze hier heel veel, dan halen ze meestal iced thea of iced water in echt de grootste beker die ik ooit gezien heb. Ik had het koud en vroeg of er gewoon warme thee was en ze hadden het yay. De ice thea hier is heel raar. Ze maken gewoon thee en dan doen ze er ijs klontjes in en wachten ze tot het koud is. Ik vind het niet lekker. Daarna ging ik meteen slapen.

Zaterdag 30 augustus

Omdat het waarschijnlijk de laatste lekkere dag buiten was hebben we de hele dag buiten gezeten. Na het ontbijt heb ik lekker een boek gelezen bij het zwembad. Daarna gingen we wandelen naar buren om daar naar de garage sale te kijken. Heel veel mensen doen dat hier. Het is eigenlijk gewoon dat ze een winkeltje maken in hun garage met oude spullen die ze niet meer willen. Het is dan ook bijna altijd alleen maar troep dus ik snap niet echt wat ze er zo leuk aan vinden. Hierna ging ik helpen om de schuur te maken, ik moest kleine stukken hout in de bak die achter de grasmaaier zat doen en daarna mocht ik de grasmaaier rijden naar waar het oud naar toe moest. Vet leuk!! Omdat we het daarna warm hadden gingen magen en ik in het zwembad wat lekker verfrissend was. Voor het avond eten kwamen de opa en oma en gingen we hotdogs eten. Na het eten liet dylen me zien hoe je op de motor moet rijden en dat was echt super leuk. Ging lekker snel rondjes om het huis rijden. Hierna gingen magen, dylen en ik baseball spelen. Ze waren allemaal verbaasd dat ik zo goed kon slaan en ik eerlijk gezegd ook. Dus nu ga ik tijdens spring waarschijnlijk try outs doen voor het softbal team. In de avond hadden we nog een film gekeken en daarna lekker slapen.

Zondag 31 augustus

In de nacht werd ik een paar keer wakker door hele harde onweer dus toen ik wakker werd gemaakt om naar de kerk te gaan was ik niet echt fit. Toch ging ik er meteen uit zodat ik kon douchen. De kerk was op zich wel te doen maar wel een beetje saai en het bidden is nog steeds ongemakkelijk. Hierna gingen we ergens lunchen samen met de opa en oma. Je kreeg daar echt een berg patat en super grote hamburgers. Ik dacht gewoon even een tosti te bestellen maar dat was ook echt groot en dik belegd dus die kon ik niet helemaal op en de patat ook niet dus de patat hebben ze mee naar huis genomen… Hierna moesten we wat shirts die aly verkoopt langs brengen bij wat mensen. We gingen ook langs Brenda die eigenlijk mijn contact persoon zou zijn maar ze is overgestapt naar een andere organisatie omdat ze een jongen wilde die ice hockey speelt. Dus haar exchange student heb ik ook ontmoet. Hij heet johan en is heel aardig. Hij zit in mijn bioethics klas en waarschijnlijk ook in us history. Dus ben benieuwd hoe dat is.

Maandag 1 september

Deze dag was labor dag. Dat betekent eigenlijk gewoon dat als je werk hebt of naar school gaat vrij bent. Ik merkte daar niet heel veel van want mijn school is nog niet begonnen. Het enige was dat sherri thuis was. We hebben tot iets van 12 uur tv gekeken en toen kwam er een vriendin van magen en een nichtje. Met dat nichtje heb ik een nederlandse appeltaart gebakken. Wat iedereen echt super lekker vond. Daarna heb ik met haar gezwommen en wat dingen over nederland uitgelegd want ze is 9 en dacht dat iedereen gewoon engels praat. Ik kan echt niet wachten om met mensen van mijn eigen leeftijd om te gaan. Ik heb nog nooit zoveel zin gehad om weer naar school te gaan.

Na het avondeten gingen we de taart brengen naar de opa en oma en overgroot opa en oma zodat ze het konden proeven. Hierna gingen we de ice bucket challenge doen. Ik was genomineerd maar de andere niet maar ze wilde het toch gewoon doen. Dylen had de hond hanna genomineerd dus zei moest het ook doen wat best grappig was. Daarna hebben aly en ik de hele avond john en kate plus eight gekeken. Ik ging vroeg naar bed want was heel moe.

Dinsdag 2 september

De hele ochtend heb ik me vermaakt met het kijken van een 19 kids and counting marathon. Ik was eigenlijk aan het wachten tot sherri zou bellen hoe laat ik naar de dokter zou moeten maar ze belde niet want de dokter was er die dag niet. Ik moet eerst naar de dokter voordat ik cross country kan gaan doen en het is wel balen dat ik zo lang moet wachten want ze zijn al 3 weken bezig met trainen. Ook heb ik met mijn lieve moeder en broertje via facebook gebeld wat ik heel fijn vond. Natuurlijk moest ik weer janken want het blijft heel erg moeilijk om zo ver van huis te zijn en het idee dat ik over 10 maanden pas weer terug ga. Ik heb dan ook nog steeds wel eens last van heimwee wat meestal in de ochtend is. Ik hoop dat dat weg gaat als ik naar school ga.

Om al 3 kwam Nick thuis en gingen we meteen weg. Eerst gingen we Dylen naar football brengen en daarna Magen naar cheerleaden. Daarna gingen we langs een paar winkels om te vragen of ze wilde doneren voor het goede doel van Aly. Nadat we Dylen weer hadden opgehaald gingen we eten bij een fastfood restaurant en volgens mij heten het drairy queen maar heb geen idee of ik het goed schrijf. Opnieuw bevestigde dit weer dat je in Amerika zo veel meer keuze hebt in eten en drinken. Er was een drink machine en ze hadden echt 10 verschillende soorten sprite en ook heel veel verschillende fanta en cola.

Na het eten gingen we naar de school omdat er een meeting was voor iedereen die een sport gaat doen. Wij gingen wat eerder zodat ze me opnieuw de weg door school konden laten zien want na de eerste keer was ik echt helemaal in de war. Nou deze keer ook dus de eerste schooldag ga ik gewoon iedereen vragen waar de klaslokalen zijn. Het enige wat ik heb geleerd is waar mijn locker is en een beetje hoe je die open krijgt. Want geloof me die dingen zijn echt lastig om open te krijgen. De meeting ging over dat je niet mocht roken en drinken en dat soort dingen. Jammer genoeg waren er geen mensen van mijn leeftijd omdat die meeting al was geweest dus waren er alleen maar jongere kinderen.

Toen we thuis kwamen gingen aly en ik de nieuwe afleveringen van 19 kids and counting en little people big world kijken. Toen dat af was heb ik nog met Dylen een film gekeken maar ik was op de helft zo moe dat ik maar lekker ging slapen.

Woensdag 3 september

Het is nu zondag en ik ben echt totaal vergeten wat ik op woensdag heb gedaan. Ik heb het hier best wel druk dus ik moet echt tijd maken om een verhaal te schrijven. En ik ga het nog drukker krijgen als ik begin met cross country. Dan ben ik namelijk elke dag pas om 6 uur thuis. Komende dinsdag ga ik naar de dokter en dan kan ik op woensdag eindelijk beginnen.

Het enige wat ik weet van deze dag is dat Nick stiekem een knuffel kitten bij walmart had gekocht. Dat kwam omdat ik een keer zei dat ik kittens heel leuk vond. Toen zei hij dat hij best wel een kitten voor mij kan regelen. Maar sherri vind dat niet goed omdat ze net nieuwe meubels hebben.

Donderdag 4 september

EERSTE SCHOOLDAG!! Ik was gevraagd door een meisje van school die ik nog nooit gezien had om met haar, haar vriend en de exchange student uit Mexico wilde mee rijden in de senior parade. Natuurlijk wilde ik dat! De senior parade was echt super leuk. Alle seniors verzamelde eerst op een parkeerplaats. Ze hadden allemaal hun auto’s versierd en iedereen deed helemaal gek. We gingen in een optocht naar school rijden en toen we er allemaal waren werden er foto’s gemaakt.

Het eerste waar ik die dag een moest was homeroom. Daar moet je elke dag voor de lessen beginnen heen om naar de pledge en andere dingen te luisteren. Omdat vandaag de eerste dag was moesten we daar heel lang blijven. Daarna gingen we naar een meeting waar ze de vernieuwde regels vertelde. Een regel die vernieuwd is is dat je vanaf dit jaar alleen shorts mag dragen die 5 cm van je knie zijn… Dat vind ik dus echt een hele stomme regel. Toen deze meeting af was gingen alle seniors naar de gym waar iedereen was en iedereen klapte en schreeuwde enzo. Daarna had ik de eerste en enige les van de dag wat us history was. Daarna namen Aly en ik de schoolbus terug naar huis.

In de avond gingen we nog naar walmart omdat ik dus shorts moest kopen die aan de regels voldoen. Ze hebben hier in Malone niet echt winkels waar je goed voor kleren kan shoppen. Daar voor moet je een uur rijden om in een grotere stad te komen. Maar daar ben ik nog niet geweest.

Vrijdag 5 september

Deze dag was de eerste dag dat ik al mijn vakken had. Eerst moeten we in de cafetaria wachten en omdat op vrijdag ontbijt en lunch op school vrij was at ik ontbijt op school. Mijn rooster is:

- Bioethics. In deze klas ga je eigenlijk gewoon discussiëren over dingen. Het is volgens mij een best leuke klas. De andere twee exchange students zitten ook in deze klas en de lerares vind het heel leuk dat er exchange studens in de klas zijn.

- Spanish 2. In deze klas zit ik met allemaal freshmens wat bruggers zijn. Dat is wel wat minder ook omdat zei allemaal al Spaans kunnen en ik niet.

- Study hall. Hier moet je je huiswerk maken.

- Sign language 1. Dit is gebarentaal. Ik denk dat het wel leuk is. Het is ook best appart omdat we het doen met 2 andere scholen die we kunnen zien om de webcam.

- Lunch

- Us history 11A. Dit spreekt vanzelf het is gewoon geschiedenis over Amerika. In deze klas zit ik ook met allemaal jongere kinderen.

- Study hall/ pe. In deze les ligt het aan de dag wat je hebt. Op A dagen heb ik Gym en op B dagen study hall.

- English 12. Dit is wel met allemaal seniors dus dat is wel leuk.

- Music in our lives. Dit was echt VERSCHRIKKELIJK. Er zitten allemaal probleem kinderen in die klas en ik voelde me er totaal niet op mijn gemak. Ik ben dus ook meteen naar de vrouw gegaan die mijn rooster maakt om het te veranderen. Maandag gaat ze me de opties geven over welke andere vakken ik kan nemen.

In de avond hebben we gewoon een beetje tv gekeken en daarna gaan slapen.

Zaterdag 6 september

Rond 11 uur gingen we naar het dorp om Magen naar de football game te brengen want ze moest cheerleaden. Daarvoor gingen we nog eten halen. We kregen allemaal een of andere schotel van kfc met aardappelpuree, mais, jus en kip erin. Ik weet niet wat ik er van moest vinden het was best apart. Daarna zei sherri dat ik mijn moeder met me wilde skypen dus dat ik dat moest doen. Dat vond ik best apart maar ik wilde natuurlijk ook wel skypen dus gingen we dat proberen. Het lukte een tijdje niet dus toen pakte sherri op eens haar mobiel en begon te filmen en te vertellen dat mijn ouders en broertjes op het einde me komen ophalen en daarna gaan rondreizen door Amerika. Ik barste natuurlijk in tranen uit zo blij was ik. Daarna lukte het skypen wel en heb ik met mijn lieve vader en moeder geskyped wat super leuk was. Oh wat mis ik iedereen in Nederland.

Daarna gingen we de football game kijken maar het regende heel hard en ik snapte echt totaal niet wat er gebeurde. Na een tijdje wilde grandma naar huis en vroeg ik mee wilde. Ik ging mee en heb gezellig met hun tv gekeken en een dutje gedaan. Daarna gingen we met zijn alle naar een feest van mensen die getrouwd waren. Ze waren al getrouwd in april maar vierde het nu. Dit was heeel anders dan in Nederland. Iedereen was gewoon in de kleren die ze altijd dragen wat niet echt netjes is. De mensen waren ook allemaal best apart. Daarna gingen we nog naar walmart om schoolspullen te kopen.

Toen we thuis waren gingen we een film kijken maar ik snapte er niet veel van omdat ze een heel erg accent hadden. Dus ik ging lekker lezen.

Ik wilde nog even zeggen dat ik het leuk vind als je mijn blog leest en de reacties vind ik super leuk!! Daar word ik helemaal blij van J.

Reacties

Reacties

Pap

Hoi lieverd, leuk weer om je blog te lezen. Ik ben echt jalours op de dingen die jij allemaal meemaakt! Maar jij verdient het om zoiets gaafs mee te maken. Wij komen dat in de zomer van dichtbij bekijken als we je komen halen en daarna lekker een paar weken gaan rondreizen door Canada en Amerika. We hebben afgesproken dat iedereen een lijstje maakt met wat hij wil zien tijdens deze rondreis en dan gaan we proberen zoveel mogelijk daarvan in de rondreis op te nemen. Dat geldt dus ook voor jou, jij kan dat mooi aan Sherri en de anderen vragen!!
Wat was het leuk om met je te skypen. Ik zei tegen mama dat ik er een heel fijn gevoel van had en dat je er zo goed uitzag (zoals altijd :-). Lieverd, veel plezier verder. Zorg dat je snel naar de dokter kan (di toch?), zodat je snel kan gaan sporten en daar ook vrienden kan maken. pap xxx

Benno, Leonie, Norah & Sonny

Zo te lezen ben je elke x weer overdonderd door de hoeveelheid ???????????? haha!! Hoop dat je op school en met sporten veel leuke nieuwe mensen leert kennen!! Enjoy this dream! 10 maanden vliegen voorbij!

Benno, Leonie, Norah & Sonny

?????????? Waren icoontjes van eten

Pascalle

Hé Jen, wat leuk dat ik via je blog verneem dat de rondreis van je ouders en broertjes doorgaat. Eén keer niet bij je moedertje geweest en mis meteen iets, hahaha.
Waar zo'n blog al niet handig voor is ;-)
Wat een verschillende soorten mensen beschrijf je. Grappig dat je in zo'n korte tijd al zoveel verschillende mensen hebt ontmoet. Interessant om te ervaren hoe anders mensen leven en wat beschrijf je dat gaaf!!! Kan me voorstellen dat je nu wel eens mensen van je eigen leeftijd om je heen wilt hebben. Nou, nog even! Doei doei!

Déwi

Jeetje Jen, wat een blog! Maar helemaal gelezen hoor zonder me te vervelen hahaha (kan ook niet anders). Je schrijft trouwens echt leuk! Glimlach op me gezicht hoor jaja! Ik ben blij dat je het naar je zin hebt, wij moeten ook snel Skypen hoor! Ik wil wel zien hoe het daar allemaal is en hoe je familie is enzo. Ik mis je! Maar ik ben trots op je topper! Super leuke verrassing van je ouders echt wauwie! Gewoon super super awesome! Ik spreek je snel (hopelijk in real-life op de laptop ;)) xxx

Maarten

Hee jen! Klinkt erg leuk! Complimenten voor hoe leuk je het opschrijft!ik ben wel een beetje jaloers op al die grote porties.. Ik zit nu in de geschiedenis les en jou blog zorgde ervoor dat t minder saai was. Groetjes xxx

Lara

Hoi Jenna. Wat kun jij schrijven, een heel verhaal! Leuk te horen dat het allemaal goed gaat. Lekker begonnen met school. Zul je je niet meer vervelen.
wat een gezellig vooruitzicht, met z'n allen rondreizen. Nog ver weg, maar wel iets om je op te verheugen.
geniet ervan.
groetjes x

Judith Groenved

Hoi Jenna,
Leuk om al je verhalen te lezen! Wat heb je al veel mensen ontmoet. En ze eten van die kleine porties:-)
Het echte werk gaat nu voor je beginnen, de school.
Succes en veel plezier.
Groetjes De Groenveldjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active