jennarippens.reismee.nl

Random story

Heey dutchies!

Het is ongeveer 2 weken geleden dat ik begon met deze blog maar toen ik hem wilde uploaden werkte het internet niet mee. Op het einde is het verhaal van 2 weken geleden dus dat is misschien een beetje verwarrend maar ik wil het niet weg doen want dat zou zonde zijn.

Nu ben ik op school en heb ik een vrij uur dus ik dacht laat ik mijn laptop maar mee nemen en een blog online zetten. Ik had hier eigenlijk 2 uur voor willen hebben. Maar mijn vorige uur was study hall en dat was zo gezellig dat ik niet op mijn laptop ben gegaan. We hebben daar lekker gepraat en ik ben uitgenodigd voor een home coming after party. Oh ja home coming dat is nu echt een big deal hier. Iedereen praat er over en steeds meer mensen worden gevraagd. En dat doen ze hier niet zomaar, ze bedenken echt leuke dingen om elkaar te vragen. Als voorbeeld mijn vriendin Martha uit Mexico zei werd gevraagd aan de finish van de cross country game. Super cute!! Ik ben ook gevraagd maar ik heb op een aardige manier nee tegen hem gezegd omdat ik echt niet met hem wil gaan. Hij is aardig maar heeeeel apart. En hij had me via sms gevraagd dus nee. Nu moet ik nog maar afwachten of ik met een date ga en anders ga ik gewoon met een groep mensen wat ook leuk is!

Vandaag is een andere dag dan normaal op school. We hebben een halve dag, dat houd in dat we alle vakken hebben tot de lunch en daarna zijn we vrij. Ik heb wel cross country training om 3 uur dus daarom ga ik met Martha en Jamel naar Martha’s huis om gezellig te lunchen en netflix kijken. Na cross country word ik opgehaald en gaan we gelijk door naar de football game waar Magen moet cheerleaden. Dus ik ben vandaag van 7 tot 11 uur in de avond weg van huis. Lekkere lange dag dus.

Alle dagen zijn hier hele lange en drukke dagen maar ik ben er eergister achter gekomen dat ik dat dus echt niet erg vind. Ik bleef ziek thuis maar ik kreeg daar echt suuuuper veel heimwee van dus ik heb besloten dat ik alleen nog thuis blijf als ik half dood ben.

De afgelopen weken waren niet heel bijzonder. We zijn vorig weekend gaan shoppen maar ik moet zeggen shoppen met oma en mama of met vriendinnen is toch een stuk leuker. We moesten eerst 1 uur rijden om bij de mall te komen en die was ook best klein. Maar maakt niet uit ik heb leuke nieuwe vans gekocht!

School hier word elke dag leuker omdat ik steeds meer mensen leer kennen. Het voelt nu ook gewoon normaal om hier naar school te gaan en de gewone dagen zijn niet zo bijzonder meer voor mij. Ook verdwaal ik niet meer en kom ik ook niet meer te laat in elke les wat wel chill is. Ook cross country wordt beter. Ik ga nog steeds elke training half dood maar ik merk echt dat mijn conditie beter wordt. Dat is ook niet zo gek met elke dag 2 uur lang training. En geloof me de trainingen zijn niet makkelijk. Ik merk dat ook echt aan mijn lichaam want mijn lichaam doet echt pijn na elke training. Maar het team is gelukkig super leuk anders zou ik het echt niet doen. Want hardlopen is nou niet echt iets wat ik leuk vind ofzo…

Tot nu toe heb ik voor elk vak rond de 100 wat het best is. En ik doe er niet veel voor dus dat bewijst dat het niveau hier niet erg hoog is. Niet dat ik dat erg vind hoor ik heb het al druk genoeg.

↓ hier begint het gedeelte wat ik een tijdje geleden heb geschreven, heel onduidelijk maarja..

Week 3

Deze blog is anders dan de andere die ik gepost heb omdat ik bij die blogs over elke dag wat verteld heb. Deze week had ik het zo druk met school en cross country dat ik daar helemaal niet aan toe ben gekomen. Dus ik schrijf deze week gewoon een verhaal over de dingen die ik nog weet.

Zondag zouden we naar de kerk gaan maar ik denk niet dat ze er zin in hadden want toen ik wakker werd gemaakt was het al veel te laat om te gaan dus gingen we maar niet. Ik heb die hele dag gewoon een beetje gechilled. Mijn familie in Nederland vierde de verjaardag van mijn oom en ze hadden een super leuk filmpje voor mij gemaakt wat ik echt super leuk vond!! Die dag had ik aangeboden om nederlandse pannenkoeken te maken wat echt heel erg faalde dus het resultaat was dat sherri amerikaanse pannenkoeken ging maken.. Dus pap nu heb ik gezegd dat jij dat voor ze gaat maken als jullie hier zijn haha. Want jij kan dat super goed J. In de avond ging iedereen vroeg naar bed om goed uitgerust te zijn voor de eerste volle school week.

Het vroeg naar bed gaan bleek niet echt geholpen te hebben toen ik Maandag om 5.30 wakker werd gemaakt. Ik kom om 6 uur mijn bed uit maar Aly om 5.30 omdat ze heel sloom is. Ik word altijd wakker van haar omdat ze niet begrijpt dat ik wakker word van geschreeuw.. Maarja ik had dus nog lekker een half uurtje en daarna ging ik eruit om te douchen. Mijn douch was koud omdat aly en magen voor mij hadden gedoucht dus besloot ik dat het beter was om maar in de avond te gaan douchen.

Daarna gingen we met de schoolbus naar school. Ik ging ook weer met de schoolbus terug naar huis want ik was nog niet begonnen met cross country.

Dinsdag was hetzelfde ik moest alleen tijdens school daar de dokter want je moet naar de dokter voordat je een sport gaat spelen. Grandma haalde me op naar school en bracht me naar de dokter. In de wachtruimte liet ze me allemaal fotos zien want de dag daarvoor hadden ze wilde beren gezien. Bij de dokter was alles goed daarna ging ik weer naar school en ging ik eerst naar de school nurse voordat ik naar de les ging. Ik moest haar de brief van de dokter laten zien en de papieren van de prikken die ik heb gehad. Daar bleek uit dat ik een prik te kort kom.. dat is een prik die ik al heb gehad toen ik klein was maar hier moet ik hem dus nog een keer doen. Ik kon wel eindelijk mee doen met het cross country team. Dinsdag deed ik nog niet mee want ze hadden een wedstrijd.

Op woensdag had ik na school dus mijn eerste cross country practice. Elke dag hebben we na school twee uur training. Hoewel het super zwaar is wat we doen in de training is het echt super leuk. Het team is heel aardig en ze vertelde me dat ze geen team zijn maar meer een familie. Eerst deden we 1.5 mile voor warming up. 3 miles is 5 kilometer dus dat was 2.5 kilometer. Ik was best wel moe daarna maar het was pas de warming up haha. Daarna moesten we 20 minuten op een veld met allemaal heuvels hardlopen en dan 30 seconden snel en 1.5 minuten joggen. Na een tijdjes besloot ik bij het langzaam te lopen en bij het snelle te joggen want ik was half dood aan het gaan. Daarna gingen we terug naar school en moesten we push upps en buikspier oefeningen enzo doen. Ik ben dus nog niet in hele goede conditie maar iedereen zegt steeds good job en de coach is ook super aardig. Twee meisjes in het team waren die dag jarig dus de vrouw van de coach die ook super aardig is had cupcakes gebakken. Zij doet ook heel vaak mee met de trainingen.

De training is elke dag afgelopen om 5 uur. Toen ik werd opgehaald moesten we nog wachten tot Magen klaar is met cheerleaden om 6 uur en daarna gingen we naar huis.

Donderdag en vrijdag waren gewone schooldagen en heb ik niet echt iets bijzonders gedaan. Alleen op vrijdag tijdens de training heb ik 3 miles wat 5 kilometer is achter elkaar gerend. Daarvoor hadden we al 1 mile als warming up gedaan dus ik was best wel verrassend. Ik denk dat het kwam omdat ik samen met iemand anders rende en we gezellig aan het kletsen waren.

Zaterdag was een luie dag. Iedereen was weg behalve sherri, aly en ik. We gingen in onze pyjama naar grandma en papa’s huis waar we gingen lunchen. Ik besloot om daar lekker te blijven en in de avond bleven we daar eten. Ryan die daar ook was kwam met ons mee om te slapen. Ze besloten om een super enge film te kijken over geesten enzo en iedereen die mij een beetje kent weet dat ik dat echt niet leuk vind. Ik besloot om te proberen om het te kijken maar na een tijdje gingen ryan en ik dat we het echt niet leuk vonden en gingen we in een andere kamer tv kijken.

Op zondag gingen we eerst naar de kerk. Daarna gingen we terug naar huis en wachtte ik tot Martha en haar rotary contactpersoon. Martha had aan haar gevraagd of ik mee kon met hun om te shoppen en dat vond ze goed. We gingen naar een winkel een uur verder op en het was niet echt bijzonder. We hebben wat leuke dingen gekocht maar we hadden niet heel veel tijd. Om ergens goed te kunnen shoppen in leuke winkels moet je echt 3 uur naar een mall rijden. Toen ik thuis kwam gingen we snel eten en daarna door naar de youth group van de kerk. Eerst gingen we daar een speurtocht doen en daarna gingen ze over god praten. Natuurlijk best awkward weer voor mij want ik ben nog nooit naar de kerk geweest of een bijbel gelezen. Maarja op zich was het wel leuk alleen niet echt leuke mensen van mijn leeftijd.

Ik denk niet dat ik door ga met elke week een blog schrijven want ik heb het super druk elke dag en alles wordt nu best normaal. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen misschien een keer in de 2 weken of een keer in de maand. Of gewoon als ik iets mee maak waar ik over wil schrijven. Ik wil sowieso snel een blog voor jullie schrijven over hoe een normale schooldag ervoor mij uit ziet. Dat ga ik snel doen.

Ik heb medelijden met jullie dat jullie dit slechte Nederlands moesten lezen. Ik denk nu in het Engels en als ik niet zoveel nederlandse boeken op mijn ereader zou lezen zou het al een stuk slechter gaan. Maar is een goed teken denk. En mam deze week ga ik proberen om foto’s te maken! En ik wilde nog een keer zeggen dat als ik zie hoe veel mijn blog gelezen word en de reacties dat ik daar als ik het moeilijk heb echt een stuk vrolijker van word.

Reacties

Reacties

oom Mark en tante Anja

Lieve stoere Jenna,

Wat zijn wij trots op ons nichtje die helemaal ten Noorden van ons woont! In haar uppie nog wel. Fijn dat je zo in balans leeft: veel eten, veel sporten. ;-)
We lezen je blogverhalen met veel plezier. Herkenning ook, want je nichten zitten ook op een Amerikaanse school met vakken als Homeroom en het hijsen van de vlag elke maandagochtend middels een ceremonie. Gelukkig draag je geen galakleding!
Wij wensen je nog vele avonturen toe, leuke ontmoetingen en veel leerzame momenten!
Hugs and kisses,
oom Mark en tante Anja (Anthe, Inden, Maren)

Debora

Hoi lieverd,
Wakker worden met jou blog. Het is nog redelijk vroeg en papa slaapt nog maar we moeten er zo uit voor dag 2 van de bruiloft op Mallorca. Gisteravond een borrel en vandaag de hele dag op een boot. Eind van de dag omkleden en dan het grote feest. Wat heerlijk om jouw belevenissen te lezen. Juist ook die van gewone dagen. Vandaag lekker uitslapen? Ik zag net een foto op FB dat je alle kinderen sliepen in de auto. Je maakt ook super lange dagen. Heel anders dan thuis haha. Daar ben je in 2 minuten op school. Fijn weekend en veel plezier zondag!
En onze Amerika trip is helemaal rond!!!!!

Diana Teller

Hoi Jenna.
Wat leuk om jouw verhalen te volgen en te lezen. Hoe bijzonder allemaal om dit mee te maken. Geniet van dit jaar en alles wat je meemaakt. Hoe leuk en spannend was wel niet de voorpret om naar Amerika te gaan. En nu beleef je het gewoon allemaal!
Wat leuk ook dat de familie je komt ophalen, dat is toch een super leuk vooruitzicht om met de hele familie een rondreis te doen.
We blijven je volgen. Veel plezier nog !
Groetjes uit Zevenaar van Vincent, Diana, Sander, Laura en Isabelle.

tante Lida

Hey Jenna, leuk hè om te zeggen: Dutchies. Mijn vriendinnetje in Engeland heeft het ook altijd over Dutchies :).
Keep going,
Loads of love uit Voorhout ;) xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active