jennarippens.reismee.nl

Halloween!!

Hey!!

Het is pas een week geleden dat ik mijn vorige blog heb geschreven maar omdat het gister halloween was en omdat ik mijn blog goed bij wil houden schrijf ik er vandaag gewoon weer een. MIjn vorige blog stopte bij vorige week donderdag dus ik ga verder met vrijdag.

Vrijdag hadden we een dag vrij omdat de leraren een meeting hadden. Donderdag hadden we al een halve dag dus dat betekende dat ik een lekker lang weekend had. Ik kan me niet zo goed meer herinneren wat ik vrijdag gedaan heb. Dus ik denk dat ik niks gedaan heb en gewoon lekker gerelaxd heb. Ook wel eens lekker met mijn drukke leven hier.

Zaterdag heb ik eerst geholpen met het huis schoonmaken en daarna zijn valarie en ik naar de middle school gegaan. Er was daar iets met Halloween en wij gingen daar als een kraampje staan voor ayusa en snoep uitdelen enzo. Ik denk niet dat dit echt een goede plek was om voor gastgezinnen te zoeken want er waren alleen maar 'rednecks' zoals ze dat hier noemen. De meeste waren heel dik en heel overzorgd. Er was maar een vrouw die niet alleen in het snoep geinterreseerd was maar ook in het gastgezin zijn... Daarna gingen we naar Valaries kantoor om het apartement dat daar boven is aan iemand te laten zien.

Toen we thuis kwamen gingen we eten en daarna heb ik de hele zaterdag avond aan mijn presentatie voor engels gewerkt. We moesten een presentatie over de college waar we na high school heen willen maken. Ik deed het over de universiteit Leiden omdat ik daar heel graag heen wil en iedereen was helemaal onder de indruk. Ik had er ook bij gezet wat een amerikaanse high school student nodig heeft om hier heen te gaan en toen ik daar over verteld hadden kwamen ze tot de conclusie dat de meeste hier nooit heen zouden kunnen gaan. Wat me heel erg verbaasd heeft over de presentaties van andere is hoe ontzettend duur het is om hier naar college te gaan. De goedkoopste college van de presentaties van mensen uit mijn klas was ongeveer 20.000 per jaar... Het duurste was meer dan 40.000 per jaar en dat was niet eens heen hele goede. Iemand vertelde me dat sommige private schools rond de 80.000 per jaar zijn. Gelukkig kan ik niet wachten om in nederland te studeren en dat ik niet naar college hier wil haha.

Op zondag heb ik lekker uitgeslapen en gingen we rond 11 uur naar de kerk voor een thanksgiving dinner. Ik was erg verbaasd want ik dacht dat het avond eten was maar dat was het dus niet. We gingen met alle opa's en oma's, Micheal (Ray's zoon) en valarie en ray. Het is dus wat ze met thanksgiving eten en dat is turkey (kalkoen), mashed potatoes, squash, gravy, stuffing en rolls. Was super lekker. Hier na gingen we even naar kantoor zo dat ik mijn presentatie kon uitprinten en daarna gingen we door naar een houswarming van iemand die voor Valarie werkt. Dat was erg gezellig en er was natuurlijk weer super veel eten..

Op maandag was de laatste cross country training als een heel team :(. De top 7 van het team trained nog 2 weken door omdat zij nog een wedstrijd hebben. Op het einde van de training rende we naar stewards en haalde we ijs en liepen we terug, heel leuk! Heel erg jammer dat het over is want het team voelt echt als familie maar aan de andere kant ben ik ook blij dat ik niet elke dag meer 5 km of meer hoef te rennen. En ik heb me ingeschreven voor basketbal! Ik hoop dat ik in het team kom!! Toen ik op maandag thuis kwam lag er een pakketje uit Nederland op me te wachten. Gestuurd door milou en maickel met allemaal nederlandse dingetjes, super blij mee!!

Dinsdag ging ik mee naar de cross country meet. Ik en een paar andere konden niet rennen omdat je 7 wedstrijden moet hebben gedaan. Ik was de enige die niet rende en toch mee ging om aan te moedigen. Wat een teamspirit. Ik werd opgehaald door grandpa want Valarie, Ray en grandma waren in Albany omdat Valarie geopereerd moest worden.

Woensdag en donderdag is er voor zo ver ik me kan herinneren niet echt iets bijzonders gebeurd.

En toen was het vrijdag! HALLOWEEN!! Op school waren een heleboel mensen verkleed en alle leraren waren verkleed als piraat. Na school ging ik met makayla een costuum kopen. Ik zag een banaan costuum en ik heb mijn hele leven al de ambitie om een banaan te zijn dus besloot ik om het te kopen. Omdat het natuurlijk super laat was om een halloween costuum te kopen was het ook nog eens 50 procent off. Yay! Rond 6 uur werd ik opgehaald door Makayla, Jenna, Jayme and Justin en reden we in town. Natuurlijk zijn we een beetje te oud om te trick or treaten maar we hadden goede costuums dus niemand heeft ons geweigerd. Sommige huizen hadden er echt super veel werk van gemaakt wat echt vet was. Het is ook heel anders dan sint maarten omdat ze hier echt heel veel geven. Een huis gaf zelfs iedereen een chocolade reep. Ook was mijn outfit een groot succes en als ik langs mensen liep zei iedereen dat ze het leuk vonden. Weer een hele leuke amerikaanse ervaring mee gemaakt! Om eerlijk te zijn was om te gaan trick or treating in amerika een van mijn grote dromen haha.

Al ben ik hier al twee maanden merk ik nog steeds dingen die heel anders hier zijn. Het is bijvoorbeeld heel raar om in een restaurant mayonaise bij je patat te vragen. Geloof me mensen kijken je heel raar aan en ze durfen het niet te proberen. Ik ga niet eens proberen om uit te leggen wat saté saus is want uitleggen dat we saus van pindakaas maken en dat met patat eten gaan ze niet begrijpen haha. Ook dat we hagelslag op brood eten en de meeste nederlanders brood eten voor ontbijt en voor lunch vinden ze raar.

Ook hoe onze high school systeem werkt kunnen ze maar niet begrijpen. Dinsdag in de bus heb ik de hele busreis geprobeerd om het uit te leggen maar ze begreep het gewoon niet. Even voor de duidelijkheid, de busreis was 1.5 uur....

En zo zijn er nog heel veel andere dingen die heel anders hier zijn maar daar ga ik een aparte blog aan besteden.

Zo is het wel weer een lang genoeg verhaal en ik ben blij als je zo ver gekomen bent. Nu halloween voorbij is kijkt iedereen uit naar thanksgiving. We gaan naar Virginia met thanksgiving en daar ben ik echt super excited voor!!!

Doei lieve nederlandertjes

Ps. sorry voor mijn slechte nederlands

Reacties

Reacties

Carlo, Silvia, Vince, Mack, Dex en Boris????.

Hoi Jenna, wat ontzettend leuk om al je verhalen te lezen. Na een wat minder leuke start lijkt het er op dat je nu je draai begin te vinden. Goed voor je! En dan Halloween. .. geweldig! En wat zagen jullie et leuk uit. Heel veel plezier nog daar aan de andere kant van het water. Groetjes uit Holland. ????

Carlo, Silvia, Vince, Mack, Dex en Boris.

Oh...De vraagtekens achter boris en Holland moeten poezen kopjes zijn. ..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active