jennarippens.reismee.nl

Thanksgiving in Virginia

Hey!

Deze week had ik alleen school op maandag en dinsdag. Dit was omdat woensdag de thanksgiving break begon. Ja mijn eerste vakantie hier en het was maar 3 dagen yay! We zouden eigenlijk woensdag vroeg in de ochtend naar Virginia vertrekken maar omdat er een sneeuw storm aankwam zijn we dinsdag na school vertrokken. Daar voor moest ik wel een basketball practice skippen maar de coach vond het goed. We gingen naar Virginia omdat Valaries twee dochters daar wonen.

We vertrokken dus op woensdag rond 5, we gingen met de van. Michael en ik zaten achterin, Valarie en grandma daarvoor en Ray en grandpa zaten voorin. Lekker vol dus.. Voor het avond eten namen we broodjes mee, ze wilde eigenlijk ergens stoppen maar ik stelde dit voor. Mam je kan trots op me zijn haha dat is hoe we het thuis altijd doen.

Na ongeveer 6 uur rijden stopte we bij een hotel om lekker te slapen. De volgende dag hadden we eerst breakfast bij een restaurant dat Cracker Barrel heet of zo. Ja zoveel invloed heb ik nou ook weer niet mam. Ik had lekker toast met een gebakken ei. Dat restaurant staat bekend om de goede pancakes maar ik had meer zin in ei en ik moet natuurlijk om de vetjes denken want wat dat betreft word ik ook lekker amerikaans. Het is nu na thanksgiving en ik probeer nu ook wat af te vallen want ik ga niet accepteren dat mijn broeken te klein worden haha.

Na weer 6 uur rijden kwamen we eindelijk aan in Virginia. Eerst even langs Deanna's werk, Valaries jongste dochter. En daarna gingen we naar hun huis. Hierna gingen we naar Walmart om avond eten te kopen, we zouden eigenlijk uit eten gaan maar ze besloten toch om gewoon thuis te eten. Ik moest ook conditioner kopen want die was ik vergeten. Na het avond eten zijn Michael, Deanna en ik naar Richmond gereden. Wat een best grote stad is. Ze lieten me de skyline zien wat super mooi was en daarna zijn we boodschappen gaan doen. Hier ziet het er een stuk meer uit hoe ik me Amerika had voorgesteld. Ze hebben echt elke fastfood optie die je maar kan bedenken waar ze wonen. Ook hebben ze hier wijken die er echt amerikaans uit zien. Waar ik woon in New York state hebben we niet van die wijken.

Daarna hebben we een film gekeken en daarna gingen we slapen. Ik heb trouwens de drie dagen dat we er waren elke dag op de bank geslapen omdat er niet veel ruimte was. Opzich prima alleen het feit dat de meeste mensen in het huis elke dag om 6 uur wakker worden en dan naar beneden gaan was een beetje jammer.

Donderdag was het dan zo ver. Thanksgiving!!!! Eerst gingen Valarie, Ray, Michael, Deanna en ik naar iemand zijn huis die Deanna kent. Dat was echt een super mooi huis in een mooie wijk. En echt niet normaal al het eten wat ze hadden. Een normale thanksgiving dinner heeft turkey, mashed potatoes, stuffing, gravy, rolls, granberry saus, pumpkin pie. Hier hadden ze echt super veel meer en het was super lekker. Ze vertelde me dat het normaal is dat mensen hun bord drie keer volscheppen en dan ook nog taart eten. Dat heb ik natuurlijk niet gedaan haha.

Toen we thuis kwamen was het ongeveer 3 uur in de middag en dat betekende dat we over 3 uur weer moesten eten. Pfoe echt een zwaar leven. We hebben een korte wandeling gedaan en daarna gewoon gechilled op de bank. Het is ook een traditie om football te kijken tijdens thanksgiving. Dus om 6 uur hadden we weer een thanksgiving dinner gewoon thuis. Dat was een stuk minder lekker dan waar we eerst waren. Daarna hebben we spelletjes gespeeld en daarna lekker slapen.

Op vrijdag gingen we Black Friday shopping! Ik had verwacht dat we voor kleding gingen shoppen maar de andere hebben alleen kerst cadeautjes gekocht. Ik had gelukkig wel de kans om eindelijk weer bij de h&m te shoppen na meer dan 3 maanden!! Dat was leuk :). Ik heb een broek en twee shirtjes gekocht. Ook heb ik zwarte all stars gekocht voor maar 40 dollar :D. Normaal zijn ze 65 dollar. Dat het Black Friday was heb ik niet heel erg gemerkt het was alleen wat drukker dan normaal en er waren wat meer kortingen. Maar we zijn dan ook niet midden in de nacht opgestaan. In de avond aten we de restjes van thanksgiving en Michael, Deanna en Monica gingen uit maar ik kon niet mee meh :(.

Zaterdag ochtend vertrokken we weer vroeg naar huis. Deze keer 12 uur achter elkaar rijden, het was echt een groot feest.. Ik had gelukkig deze keer de achter bank voor mezelf omdat Ray een nieuwe auto had gekocht en die opgehaald heeft in Virginia. Dus ik kon lekker liggen. We stopte bij Wendy's voor lunch een fastfood restaurant. Ik en Valarie hadden een salade een een broodje die we hadden meegenomen. De vetjes moeten er echt af haha. Beetje jammer van mezelf dat ik ook een kleine milkshake had..

In de avond kwamen we aan in Canton waar de nichtjes wonen. Daar hadden we avond eten en daarna moesten we nog maar een uurtje rijden. Toen we thuis kwamen heb ik mijn spullen uitgepakt en ben ik meteen gaan slapen.

Vandaag ben ik wakker geworden om 12 uur. Lekker wat slaap gehad dus. Ik heb geholpen met het huis schoonmaken en nu ben ik mijn blog aan het schrijven. Ja logisch ja.. Vandaag dus lekker een rustig dagje.

Morgen begint school en basketball weer. Ik heb geen zin om naar school te gaan. Dat is toch echt wel een teken dat alles heel normaal voor me is nu. Ik heb me voor gehouden om vanaf nu al mijn huiswerk te maken wat ik de laatste tijd niet echt gedaan heb. Al is het heel makkelijk hier heb ik nauwelijks tijd voor huiswerk of om te leren. Maar dat moet ik echt eens gaan doen want als ik slechte cijfers haal kan ik geen basketball spelen.

Komende week is het 5 december dat betekend sinterklaas. Mijn lieve ouders hebben twee super grote dozen gestuurd met cadeautjes zodat ik het hier ook kan vieren. Ik ga het hier vieren met twee vrienden, mijn gastouders en mijn gast opa en oma. Ik moet nog even kijken wanneer want helaas kan het niet op 5 december want ik heb een basketball game. Ik ben super blij dat ze dit voor me hebben gedaan, zo is 5 december wat minder verdrietig voor me. Sinterklaas is altijd mijn favoriete feestdag geweest wat voor mij het meest om familie draaide. Dus totaal niet leuk om het dit jaar zonder ze te doen. Maar ja dat wist ik voor dat ik weg ging dus ik overleef het wel.

Ze zeggen dat november en december de moeilijkste maanden zijn en dat je dan veel last hebt van heimwee en culture shock. Dat merk ik ook echt wel maar ik hou me sterk en ik hoop dat het waar is dat na december alles beter word. Ook al heb ik soms last van heimwee ben ik right now niet van plan om naar huis te gaan. Ik ben niet het persoon om snel op te geven en ik heb me van af het begin voorgenomen dat als je aan iets begint je het afmaakt hoe moeilijk het ook is.

Oh en pien en yoelle ik ben te lui om mijn blog terug te lezen maar ik denk dat ik het deze keer een stuk beter heb gedaan dan mijn vorige blog met spellingsfouten haha :).

Doeeei

Reacties

Reacties

Debora

Hoi lieverd, wat een leuke dagen heb je gehad. Wat jammer dat je geen foto's gemaakt hebt. We missen je meisje. Veel plezier met pakjes avond.

Rocbelle

Bonjour Jenna, het is al weer bijna 5 maanden geleden dat je hier samen met je ouders en broertjes op vakantie was. Toen moest je nog aan je avontuur beginnen .... Ik vind het heel leuk om je blog te lezen. Wonen in een ander land is een prachtige ervaring, maar omdat alles anders is dan in je eigen land,is het ook best wel eens lastig. Knap van je dat je dit doet!

Geniet ervan en maak er een mooie decembermaand van (vast een witte Kerst bij jou).

Rochelle
la Mothaye- Frankrijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active