jennarippens.reismee.nl

Eerste week


Zaterdag 23 augustus

Om 5 uur werd ik wakker gebeld door het hotel. Hierna ging ik naar beneden waar ik wat thee heb gedronken en daarna met het voorgepakte ontbijt naar beneden ging want we moesten weg. Ik heb trouwens alleen 2 happen van een appel gegeten want ik kan echt niet vroeg in de ochtend eten. Daarna ging ik met wat franse en duitse meisjes met de bus naar het vliegveld.

Op newark waren ze best streng met het gewicht van de koffers want op schiphol vonden ze het niet erg dat mijn koffer iets te zwaar was. Dus ik had 2 vesten eruit gehaald en in mijn handbagage gedaan. Door de beveiliging gaan ging goed en ik had ook geen moeite met de gate vinden die wel echt helemaal aan het einde van het vliegveld was.

Het vliegtuig was echt het kleinste vliegtuig wat ik ooit heb gezien. Er konden in totaal 36 mensen in. Het ging ook allemaal heel raar want ze gingen niet opstijgen voordat er 3 passagiers vrijwillig met een latere vlucht gingen om dat het gewicht anders niet in balans was. Nadat er eindelijk drie mensen weg gingen klopte het gewicht van de bagage niet. De achter kant van het vliegtuig was te zwaar dus er moeste wat handbagage koffers in de ruimtes boven de stoelen. Mijn bagage hadden ze ook gepakt maar dat paste niet haha. De mensen in het vliegtuig werden heel boos op de enige stewardes die er was want ze vonden het allemaal niet kunnen en veelte onveilig. Een man werd zo boos dat hij bijna uit het vliegtuig werd gezet. Daarna ging nog een andere vrouw weg omdat ze bang was.

Toen we uiteindelijk na een uur opstegen ging het allemaal goed. Ik zat naast een chinees meisje en voor me zat een amerikaanse jongen. Ik had lekker met ze gepraat wat erg gezellig was. Ze gingen beide naar een college in syracuse. En het meisje gaf me wat tips omdat zei dus al ervaring had met lang van huis zijn.

Toen we waren geland liep ik samen met hun naar de bagage waar mijn gastgezin al stond te wachten. Het voelde meteen heel goed. We gingen met de auto weer naar huis wat ongeveer 3 uur duurde. Onderweg stopte we om ergens te lunchen, we gingen ergens pizza eten en ze hadden echt super rare dingen. Zoals cheese burger pizza, mac & cheese pizza, appeltaart pizza en nog veel meer rare dingen.

Toen we bij het huis waren werd ik begroet door de hond hanna die heel lief is. Iedereen weet dat ik bang ben voor honden maar hanna is echt heel lief. Daarna heb ik mijn koffer uitgepakt, heb ik ze mijn cadeautjes gegeven en toen ik daarmee klaar was gingen we naar een feestje.

Dit was echt het meest country feestje wat ik ooit in mijn leven gezien heb, ik was echt geshockt. Er waren heel veel mensen die bijna allemaal familie waren. Ze waren bijna allemaal heel dik. En een oom liep op blote voeten wat hij blijkbaar altijd doet. Er was ook een amish gezin. Die liepen ook op bloten voeten. Er wonen trouwens veel amish mensen in de buurt en die zie je allemaal met paard en wagen rijden. We gingen daar ook eten. Ik had maar gewoon wat fruit en sla gegeten want de rest zag er niet heel aantrekkelijk uit. Ze hadden trouwen ook een koe die ze in een veld zette met allemaal vakjes en dan kon je een vakje uitkiezen. Als hij op dat vakje ging poepen had je gewonnen.. Maar later hoorde ik van de opa en oma dat die koe helemaal niet ging poepen, had ie blijkbaar geen zin in. Ook hadden ze een pony die volgens dylen helemaal verwaarloosd werd en een hele geroosterde varken.

Na dit feestje gingen we nog naar een ander feestje maar dat vond ik niet leuk. Maar dat was echt het doodste sweet sixteen feestje wat ik ooit gezien heb. En omdat ze geen taart hadden gehad besloten ze maar dat ze taart in de winkel gingen kopen en we hadden wat oreo’s gekocht die je niet in nederland hebt. Pfoe ze eten veel hier.. ze vinden allemaal dat ik heel dun ben terwijl als je dat met andere nederlandse meisje verlijkt dat echt niet het geval is. Ook ben ik er achter gekomen dat de mensen hier allemaal heel klein zijn. Dat is ook wat de mensen als eerste zeggen als ze me zien, dat ik zo lang ben. Val hier dus heel erg op.

Zondag 24 augustus

Zondag moesten we vroeg opstaan maar dat was geen probleem want ik word de hele tijd vroeg wakker hier. Na dat ik een nectarine en een banaan als ontbijt had gegeten gingen we naar de kerk. Sherri zegt trouwens steeds dat zei hetzelfde als ik gaan eten zodat ze aan het einde van het jaar net zo dun zijn als ik….

We gingen met de opa en oma en het nichtje naar de kerk. Eerst aten ze allemaal donuts die daar waren voor ontbijt, ik niet want ik had al gegeten maar zei ook maar ze ontbijten gewoon twee keer. De kerk is best anders dan in Nederland. Eerst ging de man van de kerk vertellen wat voor goede dingen ze hadden gedaan voor andere mensen die week, en daarna gingen ze liedjes spelen. Ook waren er een aantal jongens die mee deden aan een programma voor verslaafde jongeren wat gericht is op god. Die gingen hun levensverhaal vertellen en een aantal liedjes zingen. Die verhalen vond ik wel leuk om te horen. Het bidden is wel ongemakkelijk want ik geloof helemaal niet in god dus ik doe ook niet echt mee.

Daarna gingen we naar een verjaardag van twee kleine meisjes, een tweeling. Dat was ook familie van hun, ze hebben zoveel familie. Daar gingen we lunchen en ze hadden hotdogs, hamburgers, allemaal pasta salades en gelukkig ook fruit. Ik had een hotdog en fruit. Volgens mij was ik de enige die niet twee keer opschepte. Daarna gingen we naar walmart en de aldi voor boodschappen. Walmart is echt mega. Nadat we de boodschappen hadden opgeruimt ging ik ff een dutje doen en ik werd wakker gemaakt voor het eten. Sherri had zoute aardappelen gemaakt, vlees, maïs en nog iets maar ben vergeten hoe het heet. Mam van die kleine besjes die papa mee nam van terschelling die wij allemaal goor vonden, maar dan in jelly vorm.

Hierna gingen we met de truck naar camp. Wat een soort vakantie huis is waar ze slapen als ze gaan jagen. Dat was leuk want dylen, magen, aly en ik gingen in de back van de truck. Hierna gingen we nog even rond rijden want ze wilde me herten laten zien. Die lopen gewoon overal rond dus heb er veel gezien. Hierna gingen we nog een grappige film kijken.

Maandag 25 augustus

Op maandag was sherri naar haar werk en nick en dylen zijn deze hele week bezig om hout te hakken. Dus ik was in de ochtend met magen en aly en we gingen mac & cheese (wat ik niet echt lekker vond) en corndogs lunchen. Ik had alleen een corndog gegeten.

Daarna kwam de oma en die had een vet lief cadeau voor me gekocht. Een scrapbook met echt heel veel papier en stickers enzo. Daarna gingen we naar haar huis zodat ik op de wifi kon. Dat werkte echt slecht maar later ging ik met nick mee om magen en dylen naar de sport te brengen en sherri kwam ook en die zette haar hotspot aan en in town doet het het veel beter. We gingen ook nog langs de mac om drinken te halen. Dat doen ze heel vaak en ik neem altijd iced water. Ze nemen altijd large en dat zijn echt de grootse bekers die ik ook heb gezien.

Daarna gingen we voor buiten zitten bij de opa en oma thuis want we gingen daar avond eten. De opa en oma zijn trouwens echt leuk. De opa vroeg of ik op zijn buldozer wilde rijden. Natuurlijk wilde ik dat!! Het was best moeilijk en ik reed bijna in een afgrond haha. Daarna had ik nog samen met Nick in zijn fourwhealer gereden wat echt super vet was.

We gingen daar dus avond eten en raden wat we gingen eten.. Jep ik heb beer gegeten en ik vond het lekker. Het zat in een grote pan met gravy (jus) en aardappelen. En er was ook tomaat, komkommer, aubergine en squas uit de tuin van de opa. Dat was ook lekker.

Daarna had de opa een kop (warme) groene thee voor mij gemaakt want hij weet dat ik dat lekker vind. Ze drinken hier trouwens allemaal iced thee en dat is niet de ice thee die wij kennen maar echt koude thee.

In de avond hebben we een vuur gemaakt en gingen we smores eten, wat echt lekker was. Het neefje ryan was er ook en ik kan echt lachen om hem hij is grappig. Hij bleef hier slapen en in de avond gingen aly en ik lezen en dylen en ryan een film kijken. Toen hebben we nog even over school gepraat en ze zeiden dat het helemaal goed komt met mij omdat iedereen exchange students interessant vind. Dat was wel leuk.

Dinsdag 26 augustus

Ik weet niet meer zo goed wat ik deze dag heb gedaan. Ik ging mee dylen en magen weg brengen naar cheerleading en football en omdat dat in het dorp is heb je een goede connectie voor je telefoon als ze de hotspot aanzetten.

In de avond hebben we sandwiches en patat met mayo gegeten. Patat met mayo kennen ze niet en dat vonden ze heel raar. Na het eten gingen we ergens ijs halen, en dat waren echt de grootste ijsjes die ik ooit gezien heb. Daarna gingen we een film kijken.

Woensdag 27 augustus

Die dag haalde grandma mij op om naar school te gaan om mijn vakken uit te kiezen. Dat ging goed en ik heb leuke vakken en gelukkig geen wiskunde!! Ook heb ik 2 leraren ontmoet en 2 hele aardige meisjes die in het cross country team zitten waar ik ook in ga. Ik wilde eigenlijk graag voetbal doen maar de try outs daarvan waren al geweest en de mensen in dat team zijn volgens aly veel aardiger. Daarna gingen we naar een tweedhandswinkel want ze wilde wat kleren kopen want mensen van de kerk hadden dat nodig. Daarna gingen we nog naar walmart en kreeg ik een heel leuk knal roze sport hemdje die ze ook voor makayla, aly en magen heeft gekocht.

Ik had die dag heel erg last van heimwee, dus in de auto terug naar huis heb ik zitten janken maar ze was echt super lief. Daarna heb ik bij het zwembad gezeten met makayla, ryan, dylen, magen en aly. Wat mijn heimwee wel beter maakte. Toen iedereen weg ging om naar sport te gaan bleven aly en ik over en aly heeft me haar jaar boek laten zien en we gingen 18 kids and counting kijken wat we allebei heel leuk vinden.

Toen sherri thuis kwam vroeg ze hoe ik me voelde dus ik moest natuurlijk weer janken maar toen hebben we gezellig samen met aly gepraat en daarna voelde ik me weer beter. Het avond eten bestond uit ham, aardappel salade en chips. Ja ze eten hier chips bij hun avondeten. Na het avondeten zijn magen en ik op de fiets kaartjes gaan verkopen wat ze moest doen voor cheerleaden. Hier fietsen is nogal een uitdaging door alle heuvels en toen we bij de opa en oma aankwamen waren beide fietsen kapot. Toen hebben we maar de fourwhealer genomen wat ik echt totaal niet erg vond. Iedereen woont hier best ver uit elkaar maar ook echt iedereen die hier woont is familie van ze dus heb best veel nieuwe mensen ontmoet.

In de avond heb ik samen met dylen nog tv gekeken en daarna gingen we slapen.

Donderdag 28 augustus

Deze dag zijn aly en ik naar de school gegaan zodat ik een beetje wist waar ik heen zou moeten gaan. Het is alleen echt super groot en ik heb een richtingsgevoel van niks dus ik heb er niks van onthouden. Daarna gingen we een telefoon regelen voor mij omdat ik echt helemaal niks kan met mijn nederlandse telefoon.

Avond eten gingen we bij een chinees restaurant waar ze ook sushi hadden :D. Ze waren helemaal verbaasd dat ik met stokjes kan eten. In de avond hebben we met zijn alle de fault in our stars gekeken. Dankje dewi!! Ben heel blij met de films.

Ik ga donderdag pas naar school maar ik begin waarschijnlijk maandag met cross country. Ik kan echt niet wachten want ik verveel me nu soms best wel en dan ga ik mijn familie en vrienden in nederland missen.

Het is wel erg leuk hier en ik voel me al best wel thuis. Ook is de omgeving echt super mooi. En er lopen in de ochtend en avond overal herten rond.

Reacties

Reacties

Oma en opa Rippens

Je maakt veel mee in korte tijd Jenna. Ook soms wat moeilijke momenten, maar dat zal zeker beter worden, vooral als je het ritme van school weer hebt. Heel veel succes aankomende tijd en hartelijke groet van ons.

Leonie, Benno, Norah & Sonny

Geweldig, je maakt echt vanalles mee!! Leuk om te lezen. Groetjes uit de Sportlaan!!

Robert,Lara,Britt,Merel,Noa

hoi Jen,
klinkt allemaal goed. Hoe bijzonder is het om daar te zijn!! Lekker dat het allemaal goed gaat. veel plezier straks op school. ben benieuwd.

Koops Voorhout

Hey lieve Jenna, we hopen dat je het leuk hebt op school en dat je al weer wat meer 'geland' bent. Lieve knuffel,
Anna, tante Lida en ome Jan

Arjen, Pascalle Dinand en Denzel

Hé vrouw!!! Jee, wat indrukwekkend om te lezen wat je allemaal meemaakt in dat verre Amerika! Volgens mij draait je leventje behoorlijk om eten. Hahahaha! En wat een bezoekjes heb je al afgelegd. Als ze zo'n grote familie hebben, ben je voorlopig nog niet klaar! Leuk om je zo te kunnen volgen! Wij wachten nieuwsgierig jouw 'verse' verhalen af. Geniet lekker verder. Liefs van de Kampies

Debora

Hoi lieverd,
We hadden vandaag de familiedag in een speeltuin (Batavieren/bedriegertjes). Iedereen vroeg naar je. Wat was het fijn om gisteren te skypen. Toen zag ik dat je een nieuwe blog geplaatst had. Papa en ik gingen meteen toen we thuis waren aan de keukentafel zitten om te lezen en genieten van jouw avonturen.
Morgen weer naar school. Veel plezier!
Kus mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active