jennarippens.reismee.nl

7 months!

Heyy dutchies

Ondertussen is het al bijna een maand geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. De tijd gaat snel!! Er is niet heel veel gebeurd deze maand. Gewoon elke dag naar school en daarna basketball training en in de weekends doen we niet zo veel.

Vorig weekend kwam Brit ongeveer om 6 uur in de avond en ze bleef slapen. We wilde graag gaan skien die zondag maar dat werd het niet. Toen we bedachten we dat we dan wilde gaan tubing maar dat vonden mijn gastouders te duur. Toen we zeiden dat we het gewoon zelf konden betalen zijn ik, Brit en mijn gastvader ray toch gegaan. Tubing is met een grote band van een steile berg afgaan. Gelukkig hoefde we niet zelf weer omhoog te lopen want er was een touw dat je automatisch naar boven trok. We hadden een pas voor twee uur en daarna heb ik ze getrakteerd op warme chocomel en poutine. Poutine is iets uit Canada en je hebt het ook alleen daar en hier in upstate New York. Het klinkt heel vies maar het is echt suuuper lekker. Het is patat met gravy (jus) en speciale kaas. Daarna moesten we snel naar huis want Valarie zij dat we om 3 uur thuis moesten zijn en niet later want ze wilde snowshoeing in Canton. Dus we gingen naar Canton om Brit thuis te brengen en we hadden daar dinner en nog even lekker in de hottub geweest.

Ergens deze maand. Ik weet echt niet meer wanneer. Was er de blooddrive op school, dan kan je je aanmelden om bloed te doneren aan het rode kruis. Heel veel mensen doen dat en ik wilde het ook graag doen. Na een hele hoop vragen beantwoord te hebben en mijn bloed laten testen op iron was ik klaar om mijn bloed te doneren. Nou niet dus. De vrouw die daar de leiding had kwam naar me toe en zei dat ik niet kon doneren omdat ik een dragen van de gekke koeie ziekte kan zijn. Okee dan. Wel een shirt gekregen omdat ik het probeerde.

Donderdag na de training ben ik naar de musical van mijn school geweest. Dat was echt super goed en grappig. Ik wilde het eigenlijk ook doen maar het kon niet met basketball want de musical is net als de sports na school. En ik ben afhankelijk van andere mensen dus ik wilde niet dat mijn gastgezin me elke keer weer moest brengen want dat vonden ze al niet chill met basketball. De musical was klaar rond 10 uur en daarna moest ik nog mijn tas pakken want vrijdag vertrokken we met basketball.

Op vrijdag mocht iedereen in het basketball team na het derde uur uit de klas. We vertrokken met de school bus en het was 4 uur rijden naar Hudson Valley. De schoolbus is echt niet chill dus 4 uur was echt heel lang en oncomfortable. We hadden avondeten om half 4 en dat was in de olive garden!! Ik was echt blij dat we daar gingen eten want iedereen zegt dat het echt heel goed is. Het was heel lekker maar ook suuuuper veel. Meer dan de helft had ik niet op gegeten. En ook best grappig dat het een italiaans restaurant is maar het enige op de kaart wat ik kon vinden wat je ook in Italie kan krijgen was calamari. En dat zag er ook nog anders uit haha.

Daarna gingen we naar de college waar onze game was om de game die voor ons was. Ze waren echt super goed en als wij de game zouden winnen moesten we tegen de winnaars van de game die we aan het kijken waren spelen. Het was super groot en de hele zaal was vol en het was super intens. Gelukkig was dat niet zo erg tijdens onze game. Het was heel erg close maar uiteindelijk hebben we verloren met 46-51.

Daarna gingen we naar het hotel waar de coach nog pizza liet bezorgen en daar was het heel gezellig maar moest iedereen naar zijn eigen kamer om 1 uur. In de ochtend reed ik terug naar Malone met Erin en haar familie. We vertrokken vroeg want we omdat we toch in Albany waren gingen we shoppen in een mall. Jammer genoeg was er geen H&M waar ik echt op gehoopt had. Ik heb niet echt iets gevonden maar heb wel een mooie promdress gepast. Ik wilde alleen hem niet meteen kopen want misschien vind ik nog wel wat anders. Toen we in Malone kwamen zagen we dat heel veel sneeuw was gesmolten en daar werd ik echt blij van maar toen ik wakker werd vandaag was er weer heel veel gevallen. Balen.. Ik kan echt niet wachten tot het lekker weer word.

Toen ik thuis kwam kwamen rays zijn ouders eten en daarna ging ik naar bed want ik voelde me niet echt lekker.

En nu is het zondag en heb ik niks te doen dus vond het wel weer tijd voor een blog. Nog 110 dagen en dan zie ik eindelijk mijn lieve familie weer!! Kan niet wachten. En dan over 135 dagen staan we op schiphol!

Jenna

Reacties

Reacties

Yoëlle

"Je draagt misschien de gekke koeien ziekte, balen. Hier is een shirt voor de moeite".

hahaha rare mensen daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active