jennarippens.reismee.nl

Update and a normal day

Voor dat ik naar Amerika vertrok had ik me nog zo voorgenomen om mijn blog goed bij te houden maar dat is niet echt gelukt. Het is gewoon druk en als ik dan tijd heb neem ik liever een dutje of iets anders. Maar twee maanden is natuurlijk veelste lang dus hier is weer een blog.

De week voor pasen heb ik de hele week gelogeerd bij mijn gastnichtjes die ook super goede vrienden zijn geworden. Ik ben echt blij dat ik daar elke vakantie heen kon gaan want dat is natuurlijk veeeel leuker dan alleen thuis zijn want ik kan zelf nergens heen. Op zaterdag werd ik opgehaald en gingen we eerst shoppen en daarna naar Rays dochter en haar vrouw. In de avond zijn Ray en ik furious 7 gaan kijken en ik had per ongeluk een large drink besteld wat niet heel slim was. We bleven daar slapen en op zondag vierde we pasen. Ze hadden het grootste stuk vlees wat ik ooit heb gezien voor lunch. En daarna gingen we weer naar huis.

In het weekend van 18 april had ik een van de grootste verassings die ik ooit heb gehad maar daar kan ik niet echt iets over zeggen. 18 april was de bruiloft van mijn gastouders wat heel leuk was. Wel heel anders dan nederlandse bruiloften. En op zondag ben ik een dagje naar Montreal geweest. Een van de beste weekenden die ik hier heb gehad.

Vorig weekend was er een color run waar ik aan mee deed met een paar andere meiden van het track (atheletiek) team gedaan. Dat was echt super leuk. In de avond had ik een bonfire bij een vriendin waar ik met twee andere ook ben blijven slapen. Op zondag ben ik naar Platsburgh geweest met mijn gastmoeder, gastoma en een vriendin. Met martha kan ik echt goed shoppen dus dat was leuk.

Gister heb ik eerst met twee vriendinnen geholpen bij een track meet waar ik niet aan mee deed, daarna zijn we ijs gaan eten voor de verjaardag van een vriendin en daarna besloten we om naar platsburgh te gaan met twee vrienden en twee vriendinnen om te shoppen.

Voor de rest zijn er volgens mij niet echt veel bijzondere dingen gebeurd. Dit is echt slecht ik kan me niks meer herinneren. komende drie weekenden gaan super leuk worden. Volgend weekend prom, het weekend daarna ga ik naar Boston voor school en dan het weekend daarna geef ik een sleepover voor mijn verjaardag. Hier moet ik echt een blog over gaan maken.

Omdat deze blog zo kort is lijkt het me wel leuk om voor jullie een normale schooldag te beschrijven. Het feit dat ik hier al bijna 9 maanden ben en ik dat nog steeds niet heb gedaan moeten jullie maar even vergeten.

Ik sta op rond 6:50 en 7 uur, ligt eraan hoe moe ik ben. Ik ben altijd te laat om ontbijt te eten dus ik neem meestal een banaan of appel mee naar school. Om 7:20 haalt een vriendin me op en rijden we naar school.

Eerst hebben we homeroom waar we wachten tot school begint en waar we de pledge of allegiance opzeggen naar de vlag met ons hand op het hart. Ik zeg het nooit op maar na 9 maanden weet ik het wel uit mijn hoofd.

I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands, one nation under god, indevisible, with liberty and justice for all.

Daarna begint first period en dat is Bioethics. In deze klas houden we debates en praten we over het nieuws. Dit is mijn favorite class.

2nd period heb ik studyhall. Dit uur is bedoeld om huiswerk te maken maar omdat ik echt nooit wat te doen heb voor school ga ik meestal naar senior lounge waar dat uur 3 vriendinnen ook zijn dus dat is altijd gezellig.

3th period heb ik art (kunst) wat ook best leuk is. Echt veel makkelijker dan in Nederland ook.

4th period heb ik sign language (gebarentaal). Dat is in een speciaal lokaal omdat we die klas hebben met andere scholen die op de webcam komen. De stoelen daar zijn altijd heel comfortable en omdat ik altijd moe ben doe ik daar meestal een dutje. Wat niet raar is want bijna iedereen in die klas ligt dan te slapen.

Daarna heb ik lunch. Ik ga altijd naar de cafetaria met 4 vriendinnen.

Na lunch heb ik chorus en dat is een koor. Best leuk en de leraar is ook heel erg leuk. Ik kan echt niet zingen maar ik heb het vak gekozen omdat we naar boston gaan.

6th period heb ik study hall of gym. Dat wisselt zich af elke dag af. Die study hall ga ik ook altijd naar senior lounge wat altijd leuk is. Gym is ook leuk meestal met leuke mensen.

7th period heb ik us history wat echt super saai is. Het enige wat we doen is begrippen en omdat ik daar echt niks van leer neem ik meestal mijn ereader in de klas en lees ik gewoon. Mijn leraar zegt daar ook echt niks van. Voor elke quiz geeft de leraar een review en dan geeft ie gewoon alle antwoorden, lekker hoor.

8th period heb ik college english. Dat is een niveau hoger dan normaal engels. In deze klas lezen we boeken en praten we daar over. De lerares is erg aardig en de klas is ook leuk. Ik leer alleen echt geen grammatica dus daar ben ik waarschijnlijk nog steeds niet goed in als ik weer thuis ben.

Ik heb echt een leuk en makkelijke schooldag dus ik vind het helemaal niet erg om naar school te gaan. Dan na school begint de track training. Van 2:30 tot 5 en daarna word ik opgehaald. Als ik thuis ben neem ik meteen een douche daarna eten we dinner en daarna kijken we meestal tv of speel ik sims 4. Nu het eindelijk lekker weer word ga ik in de avond lekker buiten zitten!

En zo zijn mijn dagen altijd. Het was natuurlijk een beetje anders met cross country of basketball maar lijkt er wel op. Normaal in het weekend had ik niks te doen maar nu op het einde van het jaar zijn die ook lekker druk.

Volgende keer ga ik proberen om wat eerder een blog te schrijven.

See you in a few weeks!!!

MIJN VERJAARDAG IS BIJNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reacties

Reacties

lea

hoi Jenna. ik had gehoord van je vader dat je een super weekend hebt gehad 18 april, wat zal het een verrassing zijn geweest en wat zal je geschrokken zijn! echt super!! en dat het nu weer beter ging. zo nog effe de laatste 2 maandjes en dan zit het er alweer op. geniet nog even en dan spreek ik je vast thuis wel weer. groetjes

Pascalle

Hé dame! Wat een verhaal weer! Ik snap heel goed dat een blog bijhouden lastig is als je het zó druk hebt. Alleen maar een goed teken, toch?! ????

Verrassingen als jij hebt gekregen zijn verrassingen om te koesteren en die je nóóit meer zult vergeten! Hoe mooi?!

Tja, het is nu echt aftellen! Hoe gek om straks afscheid van je leventje daar te moeten nemen! Hoe dubbel is dat gevoel dan ook. Geniet nog maar even lekker daar van alles. Een paar weken zijn zo weer voorbij.

Bijna jarig ja! Ben benieuwd hoe jouw verjaardag eruit zal zien op z'n Amerikaans! Dat is wel een blogje waard. ????

Jen, succes nog even en geniet van al het leuks wat het je nog zal brengen. We zien elkaar van de zomer!

Liefs, Pascalle en de mannen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active